Progres Kvitové: Ze zakřiknuté dívky tváří celého tenisu

Aleš Vávra Aleš Vávra
7. 11. 2014 11:40
Ve světě stoupá její prestiž, rodačka z Bílovce se z nevýrazné a zakřiknuté dívky mění v idol, jehož marketingový potenciál letí stále vzhůru.
Petra Kvitová může být tváří celého ženského tenisu, píší The Times.
Petra Kvitová může být tváří celého ženského tenisu, píší The Times. | Foto: Reuters

Praha - Petra Kvitová. Česká tenisová hvězda první velikosti. O nadcházejícím víkendu může své zemi přihrát třetí fedcupový titul z posledních čtyřech let. Ve světě mezitím stoupá její prestiž, rodačka z Bílovce se z nevýrazné a zakřiknuté dívky mění v idol, jehož marketingový potenciál letí stále vzhůru.

Nikdy nebude jako Šarapovová, nikdy nebude opravdovou celebritou i mimo kurt, říkalo se ještě před pár lety. Nyní se ale situace dramaticky změnila. Kvitová boduje právě proto, že není jako ruská kráska. Je jiná, svá, má srdce na pravém místě.

Levačka s velkým srdcem

"Czech lefty with a big heart" - Česká levačka s velkým srdcem. Tak koneckonců sama uvedla svůj profil na sociální síti Instagram, vědoma si své velké přednosti.

Práci se sociálními sítěmi, které jsou v dnešní době pro popularitu sportovce nevyhnutelnou záležitostí, se Kvitová začala v poslední době více zaobírat. A pomohlo to.

Petra opravdu nebude jako Šarapovová, nebo nastupující královna popularity Kanaďanka Eugenie Bouchardová. Ale ve společnosti IMG, která českou tenistku nově zastupuje, to velmi dobře vědí.

V dobrém smyslu obyčejná šampionka

"Vůbec to nevadí. Neměla by předstírat, že je někdo jiný. Lidé se s ní snáz ztotožní, neboť je v dobrém smyslu obyčejná. Přitom jim může imponovat povahou šampionky," prohlásil nedávno její nový agent, Nizozemec Marijn Bal v rozhovoru pro idnes.cz.

"Je to milá a pohledná dívka. Žádná primadona. Mohla by skvěle reprezentovat jakoukoliv značku. Potřebujeme lidem předvést její osobnost. Znají ji z kurtu, ale my ji chceme představit i bez rakety, aby si společnosti mohly představit, jak by působila na zákazníky," dodal.

Firma pracuje usilovně na tom, aby byla Kvitová vidět. Nejde jen o reklamy, ale také o pouhou propagaci její osoby. PR manažerka české tenistky Američanka Katie Spellmanová se snaží o to, aby se vždy něco o Kvitové objevilo v místních médiích.

Svou přirozeností dojala masy

Velké úspěchy má tahle taktika zejména v Asii. Tamní fanoušci přijali Češku takřka za svou. Výraznou zásluhu na tom má přátelství české hráčky s čínskou megahvězdou Li Na.

Když se první asijská grandslamová vítězka v historii tenisu na konci září loučila s úspěšnou kariérou, dojemný projev měla na zaplněném diamantovém dvorci čínského národního tenisového centra v Pekingu právě její česká kamarádka.

Kvitová rozplakala sebe, čínskou šampionku, publikum v tenisovém svatostánku i miliony lidí u televizních obrazovek (video zde). V tu chvíli marketingové společnosti zbystřily. Úspěšná sympatická dívka, která dokáže svou přirozeností dojmout masy, to je přece zlatý důl.

Cena za propagaci a článek v Times

Kvitová pak v Singapuru obdržela cenu Diamond Aces Award, která se uděluje za propagaci tenisu. Zařadila se tak do společnosti Any Ivanovičové, Caroline Wozniacké, Martiny Hingisové nebo Gabriely Sabatiniové, kterým se ocenění dostalo v minulosti.

Nedlouho poté vyšel v prestižním britském deníku The Times článek odborníka Matthew Syeda o Petře Kvitové, dvojnásobné vítězce slavného Wimbledonu. "Kvitová má potenciál stát se novou tváří celého ženského tenisu," psal ve své analýze.

 

Právě se děje

Další zprávy