Rekordní návštěvnost a díky úspěchu českých hokejistů i celonárodní euforie a extrémně sledované televizní přenosy. Skončené mistrovství světa v Praze a Ostravě mohlo vnuknout myšlenku, že pokud jde o sledování sportu a konkrétně ledního hokeje, od olympijského Nagana se nic nezměnilo.
Úplně tomu tak ale není, jak odhaluje průzkum společnosti Ipsos pro agentury 2Score a Pragosport.
Je patrný rozdíl mezi generacemi. Ta nejstarší, takzvaní "Baby boomers", sleduje a fandí ve 29 procentech případů výhradně nebo převážně reprezentaci a v dalších 51 procentech rozděluje pozornost srovnatelně mezi národní mužstvo a klub.
U generace Z, tedy lidí narozených zhruba od poloviny 90. let do roku 2010, je to pouze 25 a 37 procent.
Zbylých 39 procent sleduje výhradně nebo převážně oblíbený klub, což je oproti "Baby boomers" bezmála dvojnásobný skok. U prostředních generací Y a X je znát postupný nárůst.
Mezi kluby pak roste podpora těm zahraničním, kterým převážně nebo výhradně fandí 25 procent generace Z, čtyřikrát víc než v případě nejstarší generace.
České kluby jsou stále populárnější, ale ani zdaleka ne tolik jako kdysi.
Co se týče sledovaných sportů, jasnou jedničkou zůstává před fotbalem hokej, byť si pohoršil z 55 procent u "Baby boomers" na 45 procent u nejmladší generace.
Pokles nebo stagnaci však zažila většina sportů z nejpopulárnější patnáctky.
Výjimkou je plavání a hlavně e-sport, který sleduje devět procent generace Z, což ho u této skupiny řadí na sedmé místo spolu s alpským lyžováním.
Pokud jde o sledování události přímo na sportovišti, respektive o bariéry, tak nejmladší generace ve srovnání s ostatními více poukazuje na drahé vstupenky (72 procent oproti 45) a velkou koncentraci lidí (54 procent oproti 37).
Kompletní výsledky průzkumu: