V BMW M4 GT3 týmu WRT se zasekly pedály v maximální poloze, což si vynutilo o patnáct sekund delší zastávku v boxech, než jak bylo v tomto závodě zvykem. Navíc problémy s pedály pokračovaly, takže Italovi kolegové Nick Yelloly a Dries Vanthoor museli na okruhu Yas Marina přizpůsobit svůj styl jízdy pro zbytek závodu.
I kvůli tomu se nakonec z vítězství radovalo trio ve složení Maro Engel, Luca Stolz a Mikael Grenier střídající se v Mercedesu-AMG. I proto šéf Rossiho týmu Vincent Vosse považoval výsledek za úspěch.
"Dokončit dvanáctihodinový závod se ztrátou 12 sekund na vedoucího jezdce poté, co jsme měli technický problém a ztratili jsme nějakých 15 sekund, je trochu hořkosladký pocit. Ale nakonec to byl velmi dobrý závod."
Sám Rossi se cítil rozpolcený. "Cílem bylo dostat se na stupně vítězů a my jsme byli velmi silní, velmi rychlí. Měli jsme téměř dokonalý závod," prohlásil devítinásobný mistr světa silničních motocyklů v cíli.
Jenže jako každý závodník i on touží vítězit. "Mohli jsme vyhrát. Takže jsme nakonec trochu naštvaní, protože jsme cítili tu sladkou chuť vítězství. Týmová práce byla jako vždy velmi dobrá a závodit s Driesem a Nickem jsem si moc užil. Jenže v boxech jsme kvůli potížím s pedálovou skříní ztratili rozhodující sekundy. Je to škoda, protože to mohl být krásný souboj do posledního kola."
Valentino Rossi na trati Yas Marina:
Vale loves the @gulf12hours!
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) December 9, 2023
So who better than The Doctor - and his Team WRT BMW M4 GT3 - to show us around Yas Marina ahead of IGTC's season finale?
Sound on for Rossi’s commentary and the Beemer’s booming straight-six.#IGTC | #Gulf12Hours 🌴 pic.twitter.com/ubFMJXZAUR
V konečném pořadí poháru sportovních vozů International GT Challenge obsadil 44letý Rossi 13. místo, když bodoval ve třech z pěti vypsaných závodů. Letos v závodech vozů GT3 stál dohromady šestkrát na stupních vítězů.
"Je skvělé zakončit sezonu pódiem. Proto mám z letošního roku a toho, jak jsem se postupně zlepšoval, velkou radost."