Tomečka na Africa Eco Race vrátila do hry operace "kulový blesk" a další české Tatry

rav rav
Aktualizováno 7. 1. 2019 7:09
Podívejte se, jak se dařilo českým účastníkům Africa Eco Race v první polovině. Soutěž v Africe nahradila Rallye Dakar a končí skutečně v senegalském hlavním městě Dakaru. Martin Tomeček se zapotil i během volného dnu, kdy musel ve své Tatře vyměnit porouchaný díl.
Africa Eco Race 2019: Tomáš Tomeček, Tatra
Africa Eco Race 2019: Tomáš Tomeček, Tatra | Foto: Promet/Czechoslovak Group

4. etapa - 4. ledna

Čtvrtá etapa se zase jela v pořádném kvapíku. Tomeček do ní startoval zezadu, a tak si aspoň hezky zapředjížděl. V cíli byl druhý, mezi kamiony se vrátil do čela.

Pátek přinesl téměř vše, co Maroko nabízí: rychlé hlinité pisty, rozbité kamenité úseky, písek a v závěru i menší duny. A zase se jelo ohromně rychle. "Letos je to takový fičák, že se nestíhám dívat kolem. Jede se ukrutně rychle, a k tomu si musím hlídat roadbook a navigaci, všemožné tlaky v pérování, pneumatikách, všechny uzávěrky a spoustu dalších věcí," uvedl jezdec Tatry.

Kvapil obsadil 37. místo, celkově je 33. Mrzely ho hlavně dvě chyby. Nejprve asi 30 kilometrů bloudil a následně si při tankování zapomněl přepnout nádrže ze zadních na přední, a postupem času si tak vyrobil těžce ovladatelný stroj s těžkou přední a lehkou zadní částí. "Dneska jsem na sebe fakt hodně naštvanej. Prvních 250 km se mi jelo naprosto parádně, protože jsme po včerejší etapě vyladili podvozek. Jely se tam dlouhé pisty, kde jsem místy jel i 160-170 km/h a byl jsem fakt hodně spokojenej a opravdu jsem závodil. Ale pak přišlo tankování, po kterém se vše obrátilo v neuvěřitelné trápení," lamentoval motocyklista.

 

Právě se děje

Další zprávy