K prohřešku v podobě vyjetí z trati nejčastěji docházelo v zatáčkách devět a deset.
Už v kvalifikaci kvůli porušení pravidel bylo jezdcům smazáno 47 časů a sedm jezdců dostalo trest v průběhu nedělního závodu.
Po něm navíc traťoví komisaři po protestu stáje Aston Martin prověřili 1200 případů možného porušení pravidel.
Výsledkem byly tresty pro osm pilotů a změny v konečném pořadí, které se dotkly 14 z 19 jezdců, kteří závod dokončili.
Výhru Maxe Verstappena z Red Bullu sankce nijak neovlivnily.
"Aby se situace v budoucnu neopakovala, doporučili jsme pořadatelům, aby do zatáček devět a deset dali štěrk," citovala agentura SID mluvčího FIA.
"Sice nejde o dokonalé řešení, ale na jiných okruzích s podobnými problémy se osvědčilo," dodal.
V minulosti vyjíždění z trati ve Spielbergu omezovaly speciální obrubníky, proti kterým se však stáje ostře ohradily.
Výrazně jim totiž narostly náklady na opravy poškozených předních křídel a odpružení kol. V roce 2020 proto byly obrubníky změněny.