Loni se závodní pole F1 rozdělilo do čtyř různých skupin. V čele byl o parník Red Bull. Následovaly jej Mercedes, Ferrari, McLaren a Aston Martin. Alpine se ocitl osamocený ve středu, zatímco Williams, AlphaTauri, Alfa Romeo a Haas bojovaly o zbývající body.
Navzdory rozdílné úrovni týmů je často dělily překvapivě malé rozdíly. Technické předpisy z roku 2022 sice nutně nezvýšily vyrovnanost závodů na čele, jak mnozí doufali, ale podařilo se jim zmenšit rozdíly mezi týmy na dalších pozicích.
Letos by trend vyrovnaného závodní pole měl pokračovat. U čelních týmů by se mělo začít projevovat omezení nákladů a stáje jako Aston Martin či McLaren budou moci už naplno využívat svého modernizovaného zázemí. Jezdci už avizovali, že očekávají velmi vyrovnané souboje.
Předsezonní testy odhalí, zda se jejich předpovědi naplní. I když je třeba brát testování s rezervou, protože hlavní aspiranti na titul se snaží neukázat svoji sílu v plné parádě.