Radek Vičík
1. 11. 2017 12:54
Letošní sezona formule 1 zná teprve od víkendu svého šampiona, ale už nyní je obsazen téměř kompletní startovní rošt pro ročník 2018. Podívejte se, jak vypadá aktuální podoba závodnického trhu.
Jolyon Palmer
Na čele dlouhé řady aspirantů na volná místa v F1 v příštím roce stojí první oficiální nezaměstnaný ze současného jezdeckého pole. Byť vyhrál před třemi lety GP2, ve 33 dosud absolvovaných Grand Prix v kokpitu Renaultu bodoval jen třikrát. Velké vzedmutí po letní pauze přišlo pozdě, francouzský tým raději zvolil Sainze. Špatnou zprávu pro Brita je skutečnost, že ho tým Williams neuvádí ani v širším seznamu možná adeptů na angažmá.
Sergej Sirotkin
Ruští sponzoři a ruské týmy v posledních letech výrazně pronikají do nejvyšších pater motoristického sportu - jsou vidět ve Formuli 2 i Le Mans. Vedle Kvjata je Sirotkin nejvýraznějším talentem z Východu. Už v 19 letech testoval Sauber a dokonce se o něm hovořilo jako o kandidátovi na místo v F1. Teď, kdy mu je 22, vyzrál, byl dvakrát třetí v GP2 a testuje pro Renault.
Další "mladé pušky"
Oliver Rowland - 25letý Brit (na snímku) patřil mezi chráněnce McLarenu, v současné době je dalším vývojovým pilotem Renaultu.
Nicholas Latifi - 22letý Kanaďan je momentálně pátý ve Formuli 2 a také on pracuje pro Renault.
Alfonso Celis junior - Mexičanů není v F1 asi nikdy dost, miliardář Carlos Slim dává týmu Force India dost peněz na to, aby se o jezdce z této středoamerické země staral a zajistil jim další kariéru. Celis si ji buduje ve World Series Formuli V8 3.5 (spíš ji budete znát pod starým názvem Světová série Renault).
Sean Gelael - Indonésie už svého prvního pilota v F1 měla, ale tento 20letý jezdec by nerad skončila jako Rio Haryanto, jemuž loni v půlce sezony došly sponzorské peníze a nakonec šel pracovat k tátovi na benzínovou pumpu. Gelael je ovšem ve Formuli 2 až na 15. místě a takhle si, byť testuje pro Toro Rosso, potřebné body pro superlicenci nevyjede.
Pastor Maldonado
Poslední jméno berte spíš jako úsměvné připomenutí toho, kdo se občas ve spekulacích objevuje. Obávaný "Crashtor" se už před letošní sezonou holedbal tím, že jedná s řadou týmu z F1 i IndyCar, ale už druhý rok nezávodí. Problém tkví v tom, že hroutící se venezuelská ekonomika nedovoluje státnímu naftařskému koncernu PDVSA utrácet desítky milionů dolarů za jeho místo ve formuli 1. To si pak týmy rozmyslí angažovat někoho, kdo aspoň jednou za měsíc rozloží monopost na součástky. Fanouškům milujícím akci to může být líto, Maldonadovi potencionální soupeře to jistě nemrzí.