Praha - Zbarvení a motivy na vozech stáje Ferrari jsou prý skrytou reklamou na cigarety značky Marlboro.
Alespoň to tvrdí britští lékaři, kteří se rozhodli vytáhnut do boje proti této propagaci a požádali svou vládu o přezkoumání podobnosti vzhledu monopostů italské stáje a výrobků tabákového koncernu Philip Morris.
Kombinace obou motivů se dále objevuje také na jezdeckých kombinézách.
Čtěte také:
Smělý plán Ferrari. Chce přetáhnout do F1 Rossiho
F1 míří do Evropy. Alonso: Až teď začnou boje o titul
Podle deníku Times platí Philip Morris za tuto image Ferrari 100 milionů dolarů ročně, přestože v Evropské unii platí zákaz reklamy na tabákové výrobky.
Že červenobílá kombinace spolu s bílým čárovým kódem evokuje spojení s podobně barevně vyvedenou krabičkou cigaret Marlboro, potvrzuje nejen veřejný průzkum, ale i názor řady expertů. "Ten čárový kód vypadá jako dolní polovina krabičky Marlboro," říká John Britton z Royal College of Physicians.
Na tento popud vyzvala Evropská komise zdraví, která je rovněž přesvědčena, že jde o skrytou reklamu, aby španělská a britská vláda prověřila, zda se opravdu nejedná o porušování zákona.
"Čárový kód je součástí vzhledu našich vozů. Žádná skrytá reklama v tom není," brání se Ferrari.
"Jsme přesvědčeni, že naše spojení s Ferrari žádné předpisy nepřekračuje. Ve Velké Británii ani na celé světě není na žádném automobilu, zařízení ani oděvu žádná značka tabákového výrobku," taktéž odmítá Philip Morris.
Značka Marlboro je v motoristickém sportu zažitá už téměř 40 let. Sponzorovala mj. stáj McLaren a od poloviny 80. let také Ferrari.
Italský tým se vzpínajícím se černým koněm ve znaku má navíc značku cigaret také ve jméně. Tím je ve světě formule 1 už jediný. Celý název zní Scuderia Ferrari Marlboro. Jejich spojenectví je smluveno do roku 2011.