V Německu se prodalo přes milion dresů

ČTK
27. 6. 2006 15:29
Berlín - Fotbalová horečka uvrhla Německo také do nákupního rauše, na odbyt jdou nejvíce dresy domácí reprezentace.
Německý fotbalista Lukas Podolski (vpravo) děkuje svému spoluhráči Miroslavu Klosemu za to, že mu připravil druhý gól ve švédské síti.
Německý fotbalista Lukas Podolski (vpravo) děkuje svému spoluhráči Miroslavu Klosemu za to, že mu připravil druhý gól ve švédské síti. | Foto: Reuters

Nejvíce spokojeni jsou výrobci dresů a jejich napodobenin: dresy německé reprezentace, ať už od originálních výrobců, nebo levnější kopie, se prodávají jako na běžícím pásu. "Nejlépe se prodávají německé, následuje Brazílie, pak dlouho nic a pak Itálie," uvedl Klaus Jost z představenstva Intersport Deutschland v deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Výrobci dresů proto už taktizují směrem k finále. Například souboj Německa s Brazílií by mohl znamenat výrazné zvýšení prodeje dresů obou mužstev. Ovšem finálový zápas Německa proti Španělsku by byl výhodnější pro jednoho ze sponzorů šampionátu, společnost Adidas, neboť ta zásobuje oba týmy. 

Brazílie je vlajkovou lodí jejího největšího konkurenta Nike, a Italové jsou "ve stáji" koncernu Puma.

Pro německé obchodníky je ale vítěz jasný: německý trikot. "Jde na odbyt nejlépe," tvrdí Volker Gromer, marketingový ředitel sdružení Sport 2000, které spojuje více než 3000 evropských obchodů se sportovním oblečením.

"Prodává se prostě jako housky na krámě," podotýká Gromer. Po Německu už se během mistrovství prodalo více než milion dresů, přičemž jeden stojí 64,95 eur, tedy přes 1800 korun, dětské velikosti jsou o 20 eur, tedy necelých 600 korun levnější.

A po každém dalším vítězství svěřenců Jürgena Klinsmanna poptávka stoupá, nyní jsou tedy fanoušci i obchodníci napjatí, jak dopadne v pátek čtvrtfinálový zápas s Argentinou.

Původně počítal Adidas s prodejem půl milionu trikotů, což by oproti mistrovství v roce 2002 znamenalo zdvojnásobení. Ale poptávka předčila očekávání; mnoha fanouškům nestačí národní barvy na obličeji a státní vlajka v rukou, chtějí mít na hrudi ještě spolkového orlíčka. 

Pro tři velké výrobce sportovního zboží je mistrovství v každém případě velmi úspěšné. "Obrat německých obchodů s fotbalovými produkty od Adidas stoupl od listopadu 2005 ve srovnání s obdobím o rok předtím o 95 procent," tvrdí Jost. Konkurenti Nike a Puma podle něj zvýší díky mistrovství obrat o 20 procent.

Nejde ovšem jen o dresy: obchodníci si v těchto dnech pochvalují, jak jde na odbyt veškeré zboží v německých národních barvách, ať už jde o míče, vlajky nebo kopačky, tvrdí deník Süddeutsche Zeitung.

Například řetězec obchodních domů Karstadt doposud prodal 300.000 německých vlajek, k tomu 120.000 vlajek jiných států počínaje Brazílií, Itálií a Španělskem. Mezi další prodejní šlágry patří čepice, šály a barvy na obličej, stejně jako vlaječky, které lze připevnit na okno automobilu.

"Počítali jsme s euforií, ale ne v tomto měřítku," řekl listu mluvčí řetězce Kaufhof Steffen Kern. A některé produkty začínají být oproti všemu očekávání nedostatkové: například dresy švýcarského mužstva, nebo Pobřeží slonoviny.

 

Právě se děje

Další zprávy