Fotbal na toaletním papíře i vibrátoru

Reuters, SportPlus
30. 5. 2006 15:00
Berlín - Voodoo panenky s pěti jehlami a národními znaky všech vašich nepřátelských týmů. Toaletní papír s testem o světovém šampionátu. Vepřové plátky ozdobené fotbalisty.

To je jen ukázka z velkého výčtu neoficiálního artiklu spjatého s mistrovstvím světa, které nabízejí německé obchody a německé webové stránky snažící se vydělat na fotbalové mánii před blížícím se turnajem.

Jak očarovat nepřítele?

"Očarujte váš oblíbený tým s touto speciální sadou. Obsahuje jednu panenku voodoo, 34 národních emblémů a pět jehel. Oslabte jakéhokoliv protivníka: jednoduše připevněte emblém a napíchněte na jehly," praví se v návodu. Výrobce však varuje, že funkčnost výrobku je bez záruky.

Člověk si také může na WC udělat test ze znalostí o světovém šampionátu. Umožní mu to speciální toaletní papír s otázkami a odpověďmi o historii turnaje.

Jedna z otázek se například ptá, kdo vyhrál první mistrovství světa roku 1930 a papír nabízí i správnou odpověď - Uruguay. Na toaletní papír však co do faktů nelze absolutně spoléhat. Tvrdí třeba, že se od roku 1930 hrálo sedm turnajů, bylo jich přitom 17.

Vše ve tvaru míče

Téma světového šampionátu ve fotbale nemohly promeškat německé řetězce s elektronikou či domácími spotřebiči. Nabízejí například rádio či CD přehrávač ve tvaru fotbalového míče či vysavač ozdobený typickými černými a bílými pětiúhelníky a šestiúhelníky.

Něco pro nejmenší fanoušky: Fotbalová kachnička
Něco pro nejmenší fanoušky: Fotbalová kachnička | Foto: www.conleys.de

V Berlíně je těžké narazit na doručovatele pizzy bez odkazů na mistrovství světa. Jedna z firem například láká na výhodnou nabídku, která platí až dokonce šampionátu. Jsou v ní zahrnuty tři pizzy a pět litrů piva.

Přitom pouze 15 firem má právo nabízet zboží s oficiálním logem MS. Fotbalová federace FIFA proto již pátrá po pirátských produktech.

Obchodníci neoficiálního zboží šampionátu si dávají pozor, aby se s FIFA nedostali do konfliktu. Využívají zkrátka fotbalové míče, hřiště, brankové tyče a fotbalové fráze a vyhýbají se použití oficiálního loga. Doufají, že se svezou na fotbalové euforii v Německu a prodají své výrobky.

Salámem se prohání fotbalista

Krátce před zahájením turnaje je takřka nemožné vyhnout se fotbalové tématice. Jeden z německých supermarketových řetězců vkládá obrázky fotbalových míčů k vepřovým steakům, soudkům piva, švýcarskému sýru, mraženému špenátu, grilovací sadě, plastovým nádobám na jídlo, sušenkám, salámům i kukuřici v konzervě.

Výrobci uzenin, jednoho z hlavních pokrmů v Německu, rovněž nezůstávají pozadu. V některých supermarketech nabízejí uzeniny ve tvaru fotbalového míče nebo také plátky salámu, na nichž je fotbalista vedoucí míč.

Foto: www.conleys.de

Tento výrobek se objevil i na českých uzenářských pultech pod názvem "Fotbalový nářez".

Existují i tzv. "polévkoví útočníci" - instantní polévka s nudlemi ve tvaru kopacího míče, křupky ve tvaru míče nebo hráčů.

Šampionát využívají i sexshopy

Na světovém šampionátu se snaží vydělat i v Německu vzkvétající erotický průmysl.

Jeden ze zdejších předních prodejců erotických pomůcek nabízí vibrátory s názvy jako "domácí tým", "kapitán" nebo "tvrdá střela na bránu".

V některých německých sexshopech je k vidění plakát se dvěma ženami v erotickém prádle. Jedna dřepí na fotbalovém míči před bránou. Na sobě má ponožky s černými, červenými a žlutými pruhy, což jsou barvy německé vlajky.

Druhá žena má na sobě ponožky červenobílé, tedy v barvách německých sousedů Rakouska a Švýcarska, leží na zádech a svírá vibrátor. "Naši chlapci se právě radují ze vstřeleného gólu," hlásá plakát.

 

Právě se děje

Další zprávy