Za Tänäkem byl po nedělní závěrečné desáté rychlostní zkoušce klasifikován jako se ztrátou 17,5 vteřiny druhý Rovanperä, třetí skončil Thierry Neuville s dalším Hyundai (-19,8).
"Když se objevíte na nové soutěži, nikdy nevíte, co od ní čekat. Je to domácí hřiště továrního týmu Toyota, a cítili jsme proto určitý tlak. Ale na konci to byl povedený závodní víkend - jen jedna chyba v sobotu," hodnotil Tänäk svůj výkon na Arktické rallye.
Pro Ogiera se jako kritické ukázaly poslední stovky metrů závěrečné sobotní rychlostní zkoušky. Francouz najel do sněhové bariéry a uvízl v ní. "V poslední opravdové zatáčce dne jsme vletěli do bariéry. Na tenhle víkend chceme raději zapomenout," uvedl sedminásobný mistr světa.
Ogier's crash just a few minutes ago. #ArcticRallyFinland pic.twitter.com/cjqlgXRw5K
— MichaelD (@mikeyd_47) February 27, 2021
Do posledních dvou testů mohl nastoupit jen díky pravidlu Super rallye, ale s velkou ztrátou. Vítěz úvodní soutěže sezony v Monte Carlu skončil až v druhé desítce výsledkové listiny a bodoval jen pátým místem v závěrečné Power Stage.
Do čela šampionátu se tak s 39 body prodral jeho týmový kolega Rovanperä, druhý Neuville na něj ztrácí jen čtyři body, třetí Ogier sedm. Tänäka s 27 body posunul finský triumf na páté místo.
Podobný problém jako veterána Ogiera potkal v neděli v závěrečné Power Stage jeho o 13 let mladšího krajana Pierra-Louie Loubeta. Ten měl ale víc štěstí a se svým Hyundai ztratil po projížďce zavějí "jen" asi 15 vteřin.
Error de @PL_Loubet en los últimos compases del Power Stage! Ha cedido 35,4s en meta..
— Mundo Rallyes (@MundoRallyes) February 28, 2021
Su motor sonaba bastante raro..#WRC pic.twitter.com/tGiVztcPSN
Mnohem větší smůlu měl ještě o pět let mladší Oliver Solberg. Talentovaný Nor v boji o vedení v Super Stage také těsně před jejím koncem "zakopl" o sněhovou bariéru. S aktuálním lídrem Ogierem prohrál o 14,7 vteřiny.
Oliver Solberg ha tenido un buen susto en la Power Stage!
— Mundo Rallyes (@MundoRallyes) February 28, 2021
14,7s más lento finalmente..#WRC #ArcticRallyFinland pic.twitter.com/el671YWm4V
Martin Prokop si na Arktickou rallye připravil debut v MS s vozem kategorie Rally2. Jihlavský závodník byl za volantem nového Fordu Fiesta jedenadvacátý a šestý v hodnocení WRC2.
Český jezdec chtěl původně startovat s "dakarským" navigátorem Viktorem Chytkou. Na místě se ale rozhodl pro změnu a soutěž odjel se zkušeným spolujezdcem Michalem Ernstem. Dvojice Prokop - Ernst už spolu ve světovém šampionátu odjela řadu podniků, naposledy Portugalskou rallye před sedmi lety.
Arktická rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích ve Finsku - konečné pořadí po 3. etapě:
1. Tänak, Järveoja (Est./Hyundai i20) 2:03,49,6, 2. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) -17,5, 3. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) -19,8, 4. Breen, Nagle (Ir./Hyundai i20) -52,6, 5. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris) -1:01,5, 6. Kacuta, Barritt (Jap., Brit./Toyota Yaris) -1:37,8… 21. Prokop, Ernst (ČR/Ford Fiesta R5) -13:07,1.
Průběžné pořadí MS (po 2 z 12 závodů): 1. Rovanperä 39, 2. Neuville 35, 3. Ogier (Fr./Toyota Yaris) 31, 4. Evans 31, 5. Tänäk 27, 6. Breen 16.
Pořadí týmů: 1. Toyota 88, 2. Hyundai 77, 3. M-Sport Ford 24, 4. Hyundai 2C 22.