Porazí "mladé pušky" konečně zkušené mazáky? MS v rallyekrosu jde do roku číslo čtyři

Radek Vičík Radek Vičík
2. 4. 2017 8:23
Startovní listina světového šampionátu v rallyekrosu nabízí nevídanou kombinaci šampionů rallye i okruhů a mladých specialistů na tuto disciplínu. Sébastien Loeb, Petter Solberg či obhájce titulu Mattias Ekström změří síly s ambiciózní novou generací ze Skandinávie.
Sébastien Loeb, Petter Solberg, Mattias Ekström a Ken Block by byli ozdobou jakéhokoliv šampionátu. Letos se všechny tři tyto osobnosti utkají v MS v rallyekrosu.
Sébastien Loeb, Petter Solberg, Mattias Ekström a Ken Block by byli ozdobou jakéhokoliv šampionátu. Letos se všechny tři tyto osobnosti utkají v MS v rallyekrosu. | Foto: FIA World Rallycross Media Office

Barcelona - Nedělním závodem v Barceloně odstartuje už čtvrtý ročník světového šampionátu v rallyekrosu. Nejmladší v rodině nepočetných mistrovství světa pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace FIA slibuje opět bitvy kolo na kolo a bitvy mezi univerzálními legendami motorsportu a mladými specialisty na tuto disciplínu.

Předchozí tři ročníky vždy vyhrál "obojživelník", tedy úspěšný jezdec z jiné disciplíny. Úvodní dvě sezony patřily mistru světa v rallye Petteru Solbergovi v Citroënu, loni zvítězil dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekström za volantem Audi.

Ale zatímco Solberg se specializuje už jen na rallyekros, švédský "všeuměl" stále kombinuje starty v MS s německým šampionátem cestovních vozů (pochopitelně s Audi). A podobně jako v minulých letech, letos na Hockenheimu má dokonce opět oba podniky v jediném závodním víkendu.

Vedle obou šampionů číhá "v záloze" snad největší legenda ze startovního roštu rallyekrosu - devítinásobný mistr světa v automobilových soutěžích Sébastien Loeb. Ten hned v premiérové sezoně dokázal vyhrát závod a stal se tak prvním pilotem, jenž triumfoval ve třech různých mistrovstvích světa (vedle rallye a rallyekrosu vyhrál i několik závodů MS cestovních vozů).

Proti "legii nesmrtelných" stojí ale neméně ambiciózní skupina relativně mladých jezdců, kteří budou chtít narušit kralování veteránů. A jak už ve světě rallyekrosu bývá, jsou to Seveřané.

Johan Kristoffersson ze Švédska se loni ve Volkswagenu prosadil v těsném souboji o druhé místo. Ale zatímco 28letý jezdec má za sebou také roky v cestovních vozech, další dvě "mladé pušky" jsou skuteční rallyekrosoví specialisté.

O tři roky mladší Nor Andreas Bakkerud s Fordem při rovnosti bodů pokořil v klání o světový bronz nespokojeného Solberga, který si stěžoval na rozhodnutí jury v Lotyšsku, které ho připravilo o start ve finále a tím o zřejmě rozhodující body v boji o titul.

A v neposlední řadě je tu momentálně nejlepší jezdec ze švédského klanu Hansenů, 24letý Timmy. Syn 14násobného mistra Evropy Kennetha Hansena je Loebovým parťákem z polotováního týmů Peugeotu vedeného jeho zkušeným otcem. Letos ještě navíc přibrali "do party" teprve 18letého Kevina Hansena, úřadujícího šampiona třídy Supercar (jakási Formule 2 v rallyekrosu). Jak už jméno naznačuje, také on je synem bosse stáje.

Mezi stálými účastníky nebude chybět ani americký dobrodruh Ken Block a letos poprvé celou sezonu okusí další dvojnásobný mistr DTM, Němec Timo Scheider. Změřit síly se soupeři se chystá také Francois Duval, vítěz Australské rallye z roku 2005 a účastník celkem 84 soutěží MS. Jak je vidět menu letošního rallyekrosového šampionátu je skutečně pestré.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Požár haly v pražském Braníku si vyžádal škodu deset milionů

Pondělní požár haly v Modřanské ulici v Praze si vyžádal škodu zhruba deset milionů korun. Příčiny vzniku požáru zatím nejsou známy. Zraněn nebyl při požáru nikdo. Vyplývá to z informací na webu hasičů. S likvidací ohně se hasiči v pondělí potýkali 13 hodin. V úterý dopoledne se na místo vrátí vyšetřovatelé.

K požáru zděné haly v pražském Braníku, kde bylo uskladněno různé zboží včetně oblečení nebo nábytku, vyjížděli hasiči před 06:00. Ještě ráno se propadla střecha objektu a k hořícímu materiálu se hasiči dostávali jen obtížně. Zásah proto trval dlouho. Už po ránu byl oheň podle informací pražských hasičů pod kontrolou, hasiči pak ale ještě vyhledávali skrytá ohniska. Až kolem 19:00 hasiči oznámili, že všechny jednotky z místa odjíždějí.

Požár v pondělí zastavil na několik hodin automobilovou i tramvajovou dopravu. Až před 15:00 byla Modřanská ulice znovu zcela průjezdná.

Zdroj: ČTK
Další zprávy