Loprais upustil kola a ujížděl. Opět ale zradil chladič

Václav Rojík, Red Spo
8. 1. 2009 10:00
Lopraise naštval šéf Rallye Dakar
Tatra Aleše Lopraise na trati Rallye Dakar
Tatra Aleše Lopraise na trati Rallye Dakar | Foto: Loprais Tatra team

San Rafael - Zatím nejtěžší etapu mají za sebou účastníci letošní Rallye Dakar.  Na více než pět set kilometrů dlouhé trati si dlouho dobře vedla i posádka Tatry pilotovaná Alešem Lopraisem, která však kvůli opětovným problémům s chladičem navýšila ztrátu.

Ta v celkovém hodnocení činí už sedm a tři čtvrtě hodiny na vedoucího Nizozemce Gerarda de Rooye.

Lépe si z českého pohledu zatím vede Tatra Tomáše Tomečka i Spáčilův Liaz.

Čtěte také:
Tomeček dojel na Dakaru čtvrtý, Macháček druhý
Dakar zabíjí i v Americe. První obětí je Francouz Terry

Loprais se ve středu dlouho držel v kontaktu s nejlepšími, ale od 220. kilometru se znovu "ozvala" trhlina v chladiči, provizorně opravená před dvěma dny.

"Opět nezbylo než nabírat vodu z vádí a řek, místí lidé nám ji také nosili. Nalili jsme za celý den snad osmdesát litrů a stejně to bylo málo. Ztratili jsme dvě hodiny času, ale jinak to nešlo. Situace si žádá komplexní řešení," řekl pro stránka Tatra teamu Loprais po dojezdu etapy.

Aleš Loprais.
Aleš Loprais. | Foto: www.loprais.cz

Lopriase naštval ředitel Rallye

Jeho Tatra si i přes problémy nakonec suverénně poradila se zrádným dunovištěm, kde uvízla řada posádek.

"Závěrečné dunoviště asi proselo celý zbytek startovního pole, my jej ale projeli krásně. Milan Holáň upustil pneumatiky až na 0,9 atmosféry a Tatra šla přes vrcholky dun jedna radost. Právě zde jsme mohli řadě soupeřů ujet, nebýt potíží s doléváním vody," smutnil český pilot.

Těžkou pasáž dlouhé trati z Neuquenu do San Rafaelu zvládl mnohem lépe, než mnozí jeho konkurenti.

"Divoké kreace v dunách vyváděli třeba Duisters nebo Van Ginkel, nám se ale jely skvěle. Vlastně nás během jízdy za celou dobu rallye nepředjel jediný kamion, pouze když jsme stáli. Rychlostní předpoklady máme výborné, jen musí přijít etapa bez jakýchkoli potíží," pokračoval Loprais.

V cíli jej však nepříjemně překvapil ředitel soutěže Etienne Lavigne,  jenž oznámil neutralizaci etapy po CP2, tedy i závěrečného dunoviště.

"Tohle se mi nelíbí, pravidla by měla být stejná pro všechny, ne že nás tam pošlou závodit a pak nám ten úsek neutralizují. Také jsme tam mohli auto nechat při nějaké havárii. Kdyby stejný metr pořadatelé uplatnili i ve druhé etapě, když nám klekla spojka, mohli jsme mít ztrátu ani ne poloviční," stěžoval si český závodník.

Peloton Rallye se už do stal do předhůří And, které závodníky uvítaly silnou bouří.

 

Právě se děje

Další zprávy