Karlstad - Prodloužit svou rekordní sérii vítězství, získat osmý titul světového šampiona v automobilových soutěžích a pak se rozhodnout, co bude dál. Takový je plán současného krále světové rallye Sébastiena Loeba z Francie pro letošní rok. Tovární jezdec údajně před lety prohlásil, že v šestatřiceti odejde do "důchodu", a tuto věkovou podmínku již splnil.
Loebovi bude 26. února sedmatřicet, i proto otázku o svém odchodu ze scény světových rallye slyší častěji než dříve. "Budu jezdit tak dlouho, jak mě to bude bavit. Jistě, že jednou skončím a budu dělat něco jiného, ale teď jsem se ještě nerozhodl," řekl Loeb v rozhovoru s českými novináři na Švédské rallye.
Rozhodnutí, zda bude v MS pokračovat, prý nebude souviset ani s výsledkem šampionátu. Tedy s tím, zda získá další titul do své bohaté sbírky. "Mám ale poslední rok smlouvu v Citroënu. Uvidíme, co bude dál," poukázal rodák z Haguenau na fakt, že bude záležet i na tom, zda francouzská automobilka bude o jeho služby nadále stát.
Čtěte také: Solberg přišel o řidičák, rallye za něj dojel navigátor
Loeb vstoupil do letošní sezony šestým místem ve Švédsku. Bez ohledu na to ale věří, že je v jeho možnostech opět celkově vyhrát. I proto, že sněhová severská soutěž je hodně speciální a podobné podmínky nikde jinde nepanují.
"Kdo mě může porazit? Doufám, že nikdo," pousmál se Loeb, který si ale dobře uvědomuje, že dravců čekajících na jeho zaváhání je hodně. "Myslím, že nejméně čtyři velké soupeře budu mít. Uvidíme ale až na dalších závodech," řekl.
Nebezpečí jsou prý fordy a Citroëny
Osobně počítá hlavně s dvojicí finských pilotů ve službách Fordu Mikkou Hirvonenen a Jarim Matti Latvalou, svým týmovým kolegou a krajanem Sébastienem Ogierem a Petterem Solbergem z Norska.
Fanoušci motorsportu i odborníci jsou hodně zvědaví na jeho souboje s novým stálým týmovým kolegou Ogierem, jenž je považován za Loebova nástupce. "Může být nebezpečný. Loni ukázal, že je všude rychlý, a teď má i více zkušeností. Navíc máme všichni nová auta," poukázal vítěz 62 světových rallye na nové předpisy v MS.
Vztah Loeb - Ogier není údajně zrovna idylický, jezdci jsou spíše rivaly. "Nebojujeme jeden proti druhému, ale proti času. To, že jsme rivalové v rallye, neznamená, že nemůžeme být přátelé," uvedl Loeb. Oba jezdci bydlí jen dva kilometry od sebe, na pivo spolu ale ještě nikdy nešli. "Možná se to někdy stane," podotkl Loeb.
V letošním roce si Loeb stejně jako ostatní elitní piloti musí zvykat na nová auta. Mezinárodní automobilová federace změnila technické předpisy, takže týmy musejí nasazovat vozy se slabšími motory a bez řady elektronických a technických vymožeností.
"Je velice zábavné a příjemné řídit jej. Výkon motoru je slabší, ale stačí. Pořád jde si s ním hrát. Na cestě moc rozdílů nevidíte. Možná je trochu nervóznější, ale jinak je to stejné," zhodnotil Loeb rozdíly mezi vozy C3 WRC a DS3 WRC. Rozhodně ale prý nemusí měnit svůj styl jízdy. "To není nutné. Je potřeba se jen adaptovat," dodal Loeb.