Grönholm jede na Nový Zéland pro titul

čtk
29. 8. 2007 10:29
Začíná rallye Nový Zéland
Roman Kresta s Mitsubishi Evo IX na trati Barum rallye.
Roman Kresta s Mitsubishi Evo IX na trati Barum rallye. | Foto: BPA/Martin Straka

Hamilton - Fin Marcus Grönholm by se rád na nadcházející Rallye Nový Zéland přiblížil zisku titulu mistra světa.
Tovární jedničce Fordu se na šotolinových tratích daří, což chce dokázat i v jedenáctém dílu světového šampionátu v automobilových soutěžích.

Sebevědomí vedoucího muže průběžného pořadí posiluje i fakt, že zde již čtyřikrát vyhrál, dvakrát byl druhý a prvenství zde slavil i před rokem, kdy se na Novém Zélandu poprvé jelo ve stávajícím termínu.

"Mohu tu vyhrát, ale hlavně potřebuji získat co nejvíce bodů," uvedl Grönholm v oficiální tiskové zprávě týmu. Momentálně má náskok osmi bodů na obhájce mistrovského titulu a suveréna posledních let Sébastiena Loeba z Francie, který byl nejlepší v minulém klání v Německu.

Drama zavinil Grönholm sám

Ke zdramatizování situace v MS pomohl i Grönholmův tamní závěrečný propadl z druhého na čtvrté místo. "Ztráta druhého místa v poslední rychlostní zkoušce Německé rallye ještě zvýšila mé odhodlání pro Nový Zéland. Jedu vždy naplno a s co největší koncentrací, ale musím se pokusit se ještě více vyburcovat, abych se podobných chyb vyvaroval," sliboval finský pilot.

Grönholm si na Novém Zélandu může částečně připadat jako doma. Trať nadcházející rallye bude totiž podobná těm na severu Evropy. "Jen tu chybějí skoky. Je hodně rychlá, ale má i pomalé sekce a terén je více zvlněný. Povrch je stejně hladký a krásně se po něm jede. Nejsou tu žádné kameny, o které by bylo možné poškodit auto," dodal hlavní favorit soutěže, který podle některých zpráv uvažuje po sezoně o ukončení kariéry.

Nelehká úloha čeká na Loeba, který je považovaný za asfaltového specialistu. Nyní se bude snažit udržet krok s Grönholmem na "jeho" trati, navíc se bude muset vyrovnat s chybějícími zkušenostmi z loňského roku.

Asfaltový specialista se léčil

Francouzský pilot totiž tuto rallye vynechal, neboť si doléčoval zranění po pádu z kola. Absolvoval zde však seznamovací jízdy, takže tušení, co jej čeká, má.

"Papírově nám neúčast na minulém ročníku jistě nenahrává. Pro nás bude Rallye Nový Zéland nejkomplexnější soutěží z těch zbývajících a ve srovnání s našimi konkurenty, kteří zde startovali v roce 2006, postrádáme trochu zkušeností," citovala Loeba internetová stránka eWRC.cz.

Daniel Sordo za volantu Citroënu C4 WRC.
Daniel Sordo za volantu Citroënu C4 WRC. | Foto: Reuters

I přesto se do dějiště dalšího dílu MS těšil. "Když jsem zde poprvé v roce 2002 startoval, tak jsem byl ohromen nejen zemí, ale i rychlostními zkouškami. Jsou rychlé a technicky obtížné. Nalezení záchytných bodů mi zde netrvalo dlouho a je to soutěž, která patří mezi mé nejoblíbenější," tvrdil Loeb.

Na dobré umístění však pomýšlejí i dvojka Fordu Mikka Hirvonen či exmistr světa Petter Solberg z Norska hájící barvy Subaru. Na startu bude mít zastoupení i Česká republika. Na svou premiéru na Novém Zélendu se chystá Štěpán Vojtěch s produkčním mitsubishi.

Start v noci na pátek

Samotná rallye bude zahájena v noci ze čtvrtka na pátek evropského času, centrem soutěže bude Hamilton. Pořadatelé pro startující připravili osmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 353,56 km, hned v první etapě je čeká nejdelší erzeta Waitomo dlouhá 43,88 km.

Průběžné pořadí MS:

1. Grönholm (Fin./Ford) 80 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën) 72, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 63, 4. P. Solberg (Nor./Subaru) 29, 5. Sordó (Šp./Citroën) 28, 6. H. Solberg (Nor./Ford) 28, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) 8.

Pohár konstruktérů:

1. BP Ford 143, 2. Citroën 102, 3. Subaru 53, 4. Stobart Ford 50, 5. Kronos Citroën 35, 6. Munchi's Ford 8.

 

Právě se děje

Další zprávy