Z brigádníka na ředitele marketingu

Ondřej Roubínek
5. 2. 2007 0:00
Pardubice - "V Pardubicích jsem začínal před osmi lety na brigádě," říká marketingový ředitel HC Moeller Pardubice Jan Kratochvíl.
Tomáš Rolínek z Pardubic (vlevo) a brankář Vítkovic Jakub Štěpánek v utkání 28. kola hokejové extraligy.
Tomáš Rolínek z Pardubic (vlevo) a brankář Vítkovic Jakub Štěpánek v utkání 28. kola hokejové extraligy. | Foto: Aktuálně.cz

A: Musí být marketingový ředitel hokejového klubu i hokejový fanoušek?
"Nemusí, ale asi je to lepší. Nesmí to být ale úplný fanatik, aby místo práce sháněl podpisy hráčů a staral se, jestli si podá ruku s Lašákem. Ta práce je i hodně časově náročná, takže bez toho, aby to měl člověk rád, by to šlo dělat těžko."

A: Pardubice mají dlouhodobě největší návštěvnost v extralize, jak jste toho dosáhli?
"Hodně se to změnilo v době, kdy jsme před šesti lety postavili novou halu. Ne že by před tím lidi nechodili, ale od té doby to je jiné. Teď chodí na hokej i kompletní rodiny s dětmi, manželky. Zázemí těch lepších hal, jaké má Liberec, Slavia nebo Vítkovice, poskytuje komfort i pro ně, už nechodí jen samí chlapi."

A: Máte nějaký speciální recept na to, jak přitáhnout do haly diváky?
"Na to se nás ptá každý (smích) Kromě těch tradičních věcí, jako jsou soutěže, ceny, multifunkční kostka, nic úplně extra, co by žádný jiný klub neměl, také neděláme. Samozřejmě se snažíme jít s dobou a využívat nové možnosti, nové technologie, sáhneme po jakékoliv možnosti něco pro naše diváky udělat, ale to ostatní kluby dělají také.

Pardubice jsou specifický region, okolo nic moc není. Jezdí sem lidé z celých Východních Čech, hodně lidí z Trutnova, Turnova, z Havlíčkova Brodu V tomhle tu nemáme konkurenci, Pardubice mají hokej v krvi. Teď se tu ale začíná rozjíždět třeba basket, což nás velice těší."

A: Co vám na druhou stranu přinášejí fanoušci?
"Fanoušci jsou jedním z našich největších obchodních partnerů. Průměrné návštěvy přes osm tisíc diváků na zápas do klubu přinášejí peníze. Dodávají je do klubu hlavně v létě, kdy se kupují permanentní vstupenky a neběží sezona. Vy ty peníze potřebujete a lidi ve velké míře pernamentky kupují, takže nám to hodně pomáhá."

A: Jaké máte s fanoušky vztahy?
"Myslím, že s fanklubem máme dobré vztahy. Pan Kusý, generální manažer, je s fanoušky dlouhodobě buduje. Členové fanklubu mají například na sezonu k dispozici padesát pernamentek, klub platí autobus na venkovní zápasy, dostávají nějaké dresy, od partnera dostali bubny Myslím, že vztahy s fanklubem jsou na dobré úrovni."

A: Loni Pardubice nepostoupily do play off, ale diváky to neodradilo a letos chodí ve stejné míře. Máte díky dlouhodobě vysoké návštěvnosti lepší vyjednávací pozici s partnery a sponzory?
"To, co se tady stalo poslední loňský zápas, kdy lidé aplaudovali a říkali 'v září přijdem zas', i když se nepostoupilo do play off, tak každému běhal mráz po zádech. I sponzoři divácké zázemí cítí a díky tomu se i z nich stávají fanoušci. Atmosféra tady na hokeji je dokáže vždycky strhnout a pak je to i pro nás v jisté oblasti jednodušší."

A: Na internetových stránkách rozjíždíte přímé přenosy domácích zápasů, co si od toho slibujete?
Snažíme se pro fanoušky stále něco vymýšlet; sami si prodáváme lístky přes internet, neděláme to přes žádný portál, teď nově rozjedeme nabíjení pernamentek na play off přes internet

Takže jsme byli rádi, když se nám podařilo s telefonním operátorem domluvit přenášení zápasů. My s tím začínáme, pak to bude ještě Sparta a Liberec. Když fanoušek nemůže na hokej jít, tak proč mu ho nezprostředkovat.

 

Právě se děje

Další zprávy