Závod je vypsán na 53 kol, tedy 307,471 km.
Jezdci odstartují do Grand Prix za vyrovnaného stavu v čele seriálu. Po výpadku Nico Rosberga v Singapuru se do vedení o tři body dostal jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton. Velký obrat: Hamilton vyhrál a vede MS, Rosberg nedojel - čtěte ZDE
Velké ceny formule 1 už nebude od příštího roku v Česku vysílat Nova, ale stanice Sport 1 a Sport 2. Podrobnosti čtěte ZDE
Charakteristika okruhu v Suzuce:
Délka okruhu: 5,807 km
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 8
Počet odjetých Velkých cen: 24
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 6, Ferrari 7
Nejvíce pole position: Michael Schumacher 8, Ferrari 9
Nejrychlejší kolo v závodu: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2005: 1:31,540.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2006: 1:29,599 = 229,324 km/h.
Nejrychlejší závod: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006: 1:23:53,413 = 219,982 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2005 - Räikkönen, 2006 - Alonso, 2009 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2010 - Vettel, 2011 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2012 - Vettel, 2013 - Vettel.
V pátek debutoval v první tréninku Max Verstappen. O nejmladším jezdci historie, který se zúčastnil závodního víkendu F1, si přečtěte ZDE
Mladík Verstappen v premiéře v F1 zářil, pak "blafnul" motor - o pátečním dění v Suzuce čtěte ZDE
Japonskou kvalifikaci F1 ovládl Rosberg, Hamilton druhý - podrobnosti čtěte ZDE
V sobotu oznámil čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, že se na konci sezony rozloučí s týmem Red Bull - podrobnosti a informace o tom, že by měl nahradit Fernanda Alonsa ve Ferrari, čtěte ZDE
Průběžné pořadí MS jezdců (po 14 z 19 závodů):
P. jezdec tým body
1. Lewis Hamilton Mercedes 241
2. Nico Rosberg Mercedes 238
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 181
4. Fernando Alonso Ferrari 133
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 124
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 122
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 72
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 72
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 65
10. Sergio Perez Force India-Mercedes 45
11. Kimi Räikkönen Ferrari 45
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 39
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 19
14. Romain Grosjean Lotus-Renault 8
15. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 8
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 2
Pohár konstruktérů:
P. tým body
1. Mercedes 479
2. Red Bull-Renault 305
3. Williams-Mercedes 187
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 117
6. McLaren-Mercedes 111
7. Toro Rosso-Renault 27
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
10. Sauber-Ferrari 0
11. Caterham-Renault 0
Postavení na startovním roštu:
1. Nico Rosberg Mercedes
2. Lewis Hamilton Mercedes
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes
4. Felipe Massa Williams-Mercedes
5. Fernando Alonso Ferrari
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault
7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
8. Jenson Button McLaren-Mercedes
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
10. Kimi Räikkönen Ferrari
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes
12. Daniil Kvjat Toro Rosso-Renault
13. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari
15. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari
16. Romain Grosjean Lotus-Renault
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari
19. Kamui Kobajaši Caterham-Renault
20. Max Chilton Marussia-Ferrari
21. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Renault
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
V Suzuce podle předpokladů prší, ale není to žádný děsivý liják. Navíc déšť slábne, ale podle meteorologů během závodů přijdou minimálně ještě dvě přeháňky.
Jezdci pochopitelně nasadili mokré gumy a teď vyjíždějí z boxů, aby se seřadili na startu.
Obávaný tajfun Phanfone se do Suzuky dostane asi až zítra ráno místního času, což ovšem může ohrozit přepravu týmů a jejich materiálu do Soči. Premiérová Velká cena Ruska je totiž naplánována už na příští neděli.
Japonský asfalt opravdu klouže, Nico Hülkenberg se cestou na startovní rošt "zatoulal" do únikové zóny, ale jeho Force India se nic nestalo.
Podle informací televize Sky Sports začne dnešní závod za zaváděcím vozidlem. Podle pravidel, aby bylo možné udělat aspoň poloviční body, je třeba za safety car odjet aspoň dvě kola. Pro celou porci bodů je třeba odjet 75% závodu (dnes 40 kol).
Nad zmáčenou Suzukou zní japonská hymna.
Potvrzeno, opravdu dnes začneme za zaváděcím vozidlem.
Naposledy pršelo při Velké ceně Brazílie 2013, 33 závodů se odjelo na suchu.
Piloti se začali soukat do svých monopostů a připravovat se na cestu do zaváděcího kola.
Hustý déšť dál zkrápí asfalt v Suzuce. Uvidíme, jak dlouho se za zaváděcím vozidlem pojede.
Před startem dnešního závodu absolvovali piloti F1 už 74% délky letošní sezony, přesně 4 232 km.
Všech 22 pilotů vyjelo za safety car do zaváděcího kola. Závod byl tím oficiálně odstartován.
Jezdci si hromadně stěžují na studené brzdy, v boxech je vidět spousta zamyšlených tváří inženýrů a techniků.
Máme už prvního vypadnutého, Marcus Ericsson v Caterjamu dostal smyk a vyjel mimo trať.
Velká cena Japonska byla přerušena! Ředitel závodu Charlie Whiting rozhodl, že je příliš mokro a trať je nebezpečná.
Jezdci oficiálně ta dvě požadovaná celá kola, takže se eventuálně mohou udělovat poloviční body. Rosberg by mířil do Soči s náskokem 0,5 bodů před Hamiltonem.
Monoposty jsou seřazené v boxové uličce. Týmy dostaly zelenou ochránit je plátěnými stany. Začíná to v Suzuce vypadat jako na rockovém koncertu.
Opravujeme předchozí omyl, Ericsson v závodě pokračuje.
Start závodu byl zatím odložen na neurčito.
Během nejbližších deseti minut se má rozhodnout o budoucnosti dnešního závodu.
Zdá se, že v Suzuce přestalo pršet a brzy se bude snad konečně závodit.
Restart je naplánován na 8:25 hodin našeho času.
Jezdci jsou zařazeni za safety car a pomalu znovu vyrážejí na trať.
Oficiálně se jede už třetí kolo dnešní Grand Prix.
Za dvě hodiny v Suzuce zapadne slunce, snad do té stihneme dnes závodit.
Fernadno Alonso končí, jeho Ferrari zůstalo stát na trati.
Traťoví komisaři usilovně uklízení Alonsovo Ferrari, dál je v čele Bernd Mayländer, pilot zaváděcího vozidla. Ale stylově je to také Mercedes.
Fernando Alonso smutně sedí v boxech Ferrari, zatímco jeho soupeři čekají, kdy budou moci závodit.
Jean-Eric Vergne se dožaduje restartování závodu. Francouz si myslí, že podmínky jsou už v dobré.
Alonsovo Ferrari se prý prostě samo vypnulo. V boxech teď zkoumají data a zjišťují, co se stalo.
Lewis Hamilton v rádiu oslovil přímo ředitele závodu Charlieho Whitinga, aby závod restartoval. Zároveň už spekuluje o nasazení přechodných gum.
Pořadí za zaváděcím vozidlem:
1. Rosberg Mercedes
2. Hamilton Mercedes
3. Bottas Williams
4. Massa Williams
5. Ricciardo Red Bull
6. Magnussen McLaren
7. Button McLaren
8. Vettel Red Bull
9. Raikkonen Ferrari
10. Perez Force India
11. Kvyat Toro Rosso
12. Hulkenberg Force India
13. Sutil Sauber
14. Gutierrez Sauber
15. Grosjean Lotus
16. Bianchi Marussia
17. Kobayashi Caterham
18. Vergne Toro Rosso
19. Chilton Marussia
20. Maldonado Lotus
V příštím kole začneme závodit! Diváci v Suzuce tleskají nadšením.
Safety car je v boxech a závodíme. Konečně!
Hamilton sice na Rosberga dotíral, ale německý jezdec si udržel vedení.
Button a Maldonado si okamžitě zajeli pro přechodné gumy.
Jezdci v deštivé cloně téměř nic nevidí. Massa si stěžuje, že je moc velká tma.
Maldonado se krátce po výjezdu z boxů na nových gumách ocitl mimo trať. Okruh je zřejmě ještě na přechodné pneumatiky příliš mokrý.
Oba Mercedesy mají už desetivteřinový náskok před zbytkem pole.
V boxech panuje chaos Bottas, Ricciardo a Magnussen si také dojeli pro nové gumy.
Buttonovi se risk dnes vyplatil a poskočil na osmé místo a hlavně jede před jezdci, kteří teď měnili pneumatiky.
Massa a Vettel také navštívili boxy a zařadili se mezi Bottase a Ricciarda.
Rosberg projel boxy jako blesk. Vrátil se jako druhý, vede Hamilton.
Hamilton dostal smyk a raději také zajel do boxů. Rosberg se tak vrátil do vedení.
"Auto je tak přetáčivé," oznámil Rosberg do boxů.
Vítězem první série zastávek v boxech je Button, který poskočil o pět míst.
Vettel se vnitřkem vlásenky dostal před Massu na páté místo. Ricciardovi se podobný manévr nepovedl.
V zatáčce Dunlop se Ricciardo konečně prodral před Massu, ale Vettel mu mezi tím ujel o pěkných pár vteřin.
Během asi tak osmi minut má znovu začít pršet.
Vettel si poradil s dalším Williamsem, Bottase na čtvrtém místě pro změnu zdolal po vnější stopě.
Na stejném místě jako Massu se před další Williams dostal také Ricciardo.
Pořadí a rozdíly:
1. Rosberg Mercedes
2. Hamilton Mercedes -1.1
3. Button McLaren -19.3
4. Vettel Red Bull -33.4
5. Ricciardo Red Bull -35.6
6. Bottas Williams -38.1
7. Massa Williams -41.0
8. Hulkenberg Force India -43.1
9. Raikkonen Ferrari -47.6
10. Kvyat Toro Rosso -49.7
11. Perez Force India -51.6
12. Sutil Sauber -53.7
13. Grosjean Lotus -56.3
14. Gutierrez Sauber -61.5
15. Vergne Toro Rosso -63.1
16. Maldonado Lotus -63.5
17. Bianchi Marussia -66.7
18. Kobayashi Caterham -72.4
19. Ericsson Caterham -76.3
20. Magnussen McLaren -77.1
21. Chilton Marussia -83.8
Mercedes má asi jiné informace, podle nich bude pršet až ke konci dnešní Velké ceny.
Rosberg vede před Hamiltonem stále o vteřinu, třetí Button ztrácí už 18 vteřin.
Oba Red Bully jsou momentálně nejrychlejšími vozy.Zdá se, že bývalí suveréni našli v dešti. Vettel a Ricciardo jezdí o půl vteřiny rychleji než zbytek závodního pole.
Skokanem dne je zatím Maldonado, který se z posledního místa na startu propracoval už na 14., nejvíc ztratili Bottas, Massa a Grosjean - všichni po třech příčkách.
Zatímco v čele se situace trochu uklidnila, bojuje se o 15. až 19. místo. Kobajaši se brání útoku Sauberů a Marussií.
Jezdci konečně mohou požívat DRS a Hamiton hned začal útočit na Rosberga.
Rosberg začíná mít problémy s chováním vozu. Hamilton do něj málem narazil, jak Němec prudce zabrzdil.
Hamilton přehnal snahu a na konci cílové rovinky vyjel lehce mimo trať. Rázem je z toho více než vteřinová ztráta.
Tak jsme Hamiltona podcenily, opět je nalepený na zadním křídle Rosberga. Oba Mercedesy se bez problému dostaly přes o kolo pomalejšího Bianchiho.
V první zatáčce Hamilton využil až přílišné defenzivní stopy Rosberga a dostal se do vedení.
Button teď na Rosberga ztrácí 14 vteřin a je stále o něco rychlejší než trápící se německý pilot.
Vypadá to další sérii výměn pneumatik. Vettel si dojel pro další sadu přechodných gum.
Rosberg už ztrácí na Hamiltona 4,8 vteřiny, zatímco Button si dojel pro nové umy. V boxech McLarenu došlo k chyba a Vettel se tak dostal před Brita na čtvrté místo. Ale třetí Ricciardo ještě musí do depa.
Button měl v boxech problém s elektronikou a prvním rychlostním stupněm, což zdrželo jeho výjezd z boxového stání.
Vettel zajel nejrychlejší kolo de, je o více než tři vteřiny rychlejší než Hamilton.
Rosberg zamířil z druhé pozice do boxů, na trati je po návratu za Ricciardem, ale přede Vettelem a Buttonem.
Hamilton se po výměně další sady přechodných gum vrátil na trať na druhém místě o 3,6 vteřiny za Ricciardem.
V Suzuce opět poprchává.
Riccardo si vedení moc neužil, s novými pneumatikami jede pátý za Buttonem. Do čela se vrátil Hamilton.
Pérezovi z boxů Force Indie hlásí, že pršet teď bude minimálně 15 minut
Vettel udělal velkou chybu a projel se po trávníku, Button se rázem za obhájce titulu dotáhl.
Button má ale teď úplně jiné problémy, protože za zadním spoilerem už má Ricciarda.
Ricciardovi útočný manévr ve vlásence nevyšel, Button se rychle vrátil před Australana a dál si drží čtvrté místo.
Začalo pořádně pršet, ředitelství závodu zakázalo použití DRS. Jezdci už absolvovali povinných 75% závodu, takže se budou určitě rozdávat "plné body".
Ricciardo se konečně dostal před Buttona na čtvrté místo.
Adrain Sutil dostal smyk a svůj Sauber rozbil o svodidla.
Button znovu zariskoval s pneumatikami a hned si dojel pro mokré gumy.
Na trať se vrací safety car a po okruhu se řídí i vozidlo hlavního lékaře F1..
Lékařský vůz stojí u Sutilova vozu, ale zatím není jasné proč.
V depu je opět velká mela. Vettel má nové přechodné gumy. Byli tam i Hülkenberg, Pérez, Räikkönen a Grosjean.
Vedle Sutila je také rozbitá Marussia Bianchiho, ale kolem nehody je stále nejasno. Vidět jsou ovšem nosítka.
Nico Hülkenberg zůstal stát na konci cílové rovinyk. Závod byl totiž znovu přerušen!
Do západu slunce chybí asi už jen půl hodiny,. je tak docela možné, že se už závodit nebude.
Závod byl oficiálně ukončen, vítězí Lewis Hamilton před Nico Rosbergem a Danielem Ricciardem..
Stav Julese Bianchiho je nejasný. Členové týmu Marussia nebyli vůbec vpuštění do zdravotnického centra, není vůbec jasné, jestli Francouze vůbec už z místa nehody převezli.
Vítězný Hamilton se příliš neraduje, v boxech panuje tísnivá atmosféra. Co se stalo s Bianchim?
Bianchiho právě převážejí do zdravotního centra v areálu okruhu.
Je podivné, že televize ještě nenabídla žádný záznam Bianchiho havárie.
Tak oprava pořadí. Závod byl oficiálně ukončen po 44 kolech, takže třetí není Ricciaqrdo, ale Sebastian Vettel.
Bianchi bude vrtulníkem převezen do nejbližší nemocnice, podle německého Bildu už vrtulník startuje motory.
Je to hrozná vzpomínka, ale tak smutné stupně vítězů byly naposledy před 20 lety v Imole po úmrtí Ayrtona Senny. Doufejme, že Jules Bianchi je na tom dobře!
Dnešní online přenos končí. Další zprávy o zdravotním stavu Julese Bianchiho se dozvíte na našich stránkách.