San Lorenzo al Mare - Roman Kreuziger vyrazí v sobotu do závodu Giro d'Italia smířený s tím, že musí upozadit osobní ambice a snažit se v maximální možné míře vypomoci lídrovi stáje Albertu Contadorovi. Právě Contador je navíc tím, od něhož se čeká, že se s nástrahami téměř tři a půl tisíce kilometrů dlouhé trasy 98. ročníku slavného závodu vypořádá nejlépe ze všech.
Silný tým Tinkoff-Saxo má jen jediný cíl. A tím je Contadorův triumf, jímž by si splnil polovinu cesty za vytouženým doublem z Gira a Tour de France v jednom roce. "Prioritou je úspěch Alberta. Má před sebou těžký dvojblok v podobě Gira a Tour, ale on se vždycky na vrcholy sezony dokáže perfektně připravit," uvedl na svém webu Kreuziger.
Zůstávat Contadorovi jako poslední
Sám dorazil na start již ve středu večer a věří, že týmový cíl se podaří naplnit. "Porte je možná na papíře větší favorit, protože letos vyhrál víc závodů, ale Alberto je člověk na Grand Tours a my ostatní se mu budeme snažit maximálně pomoci," prohlásil Kreuziger, který ve středu oslavil devětadvacetiny.
S Contadorem, jenž už avizoval, jak hodně právě na Kreuzigerovu pomoc spoléhá, velmi rád spolupracuje. "Když jsme spolu jeli, vždycky to fungovalo. A jsem přesvědčen, že to dobře půjde i teď. Máme k dispozici silný tým. Basso, Rogers a já bychom měli být Albertovi k ruce v těch nejtěžších etapách, ostatní kluci budou mít více úkolů na rovinách a ve zvlněném terénu," přiblížil Kreuziger.
Sám zatím netuší, jak moc se i jeho osobně bude týkat boj o přední příčky celkového pořadí. "Ještě jsme o tom s týmem takhle nemluvili. Uvidíme den po dni. Měl bych být ten, kdo bude s Albertem zůstávat jako jeden z posledních. Možná to vyjde tak, že se díky tomu v pořadí udržím, nebo bych to třeba zkusil v nějaké etapě. Ale dopředu se nic naplánovat nedá, záležet bude na spoustě věcí," vysvětlil pátý muž Tour de France 2013, který dojel shodně pátý i na Giru dva roky předtím.
Nejtěžší Giro za třicet let?
Trasu má dobře nastudovanou a ví, jak moc dřiny na jezdce čeká. "Není tam moc vyloženě rovinatých etap. Většinou jsou zvlněné nebo s těžkými kopci. K tomu šedesátikilometrová časovka, která bude jen o tom, jak si člověk rozvrhne síly. Byl jsem si ji už projíždět. Hned další den je na programu horská etapa a v kombinaci s tou časovkou se tam dá hodně ztratit, pokud člověk nebude mít v těch dvou dnech zrovna nohy," myslí si Kreuziger.
Sportovní ředitel jeho stáje Bruno Cenghialta prý dokonce tvrdí, že půjde o nejtěžší Giro za posledních třicet let. "Ale výhodou je, že letos by neměly být tak dlouhé transfery, většinou prý máme hotely do hodiny cesty od cíle, což v minulých letech nebývalo," řekl Kreuziger.