Španělsko rájem pro inženýry F1. Doženou ostatní Mercedes?

Radek Vičík Radek Vičík
8. 5. 2014 12:53
Velká cena Španělska je jako první evropský závod tradičně místem, kde týmy formule 1 zkouší nové vylepšené díly na své aktuální monoposty.
Před Barcelonou to ve všech týmech vypadalo podobně. Rozebrané stroje čekaly na nové vylepšené součástky.
Před Barcelonou to ve všech týmech vypadalo podobně. Rozebrané stroje čekaly na nové vylepšené součástky. | Foto: Sahara Force India F1 Team

Barcelona - Velká cena Španělska je jako první evropský závod tradičně místem, kde týmy formule 1 zkouší nové vylepšené díly na své aktuální monoposty.

I když se před sezonou z počítačů všech stájí kouřilo a poté se i mohutně testovalo, až skutečné závody prověřily všechny součásti monopostů. Zvlášť letos, kdy se jezdí podle úplně jiných pravidel s úplně jiným motorem.

A právě turba o objemu 1600 ccm a se šesti válci jsou Achillovou  patou doposud vládnoucího Red Bullu. Šestiválce od Renaultu totiž nejsou tolik výkonné jako jejich konkurenti z dílen Mercedesu či Ferrari. A i když také zástupci německé stáje přiznávají svému soupeři lepší aerodynamické řešení monopostu, kde chybí síla, tak chybějí i vítězství.

Renault slibuje vyšší výkon

Ovšem lidé od Renaultu jsou přesvědčeni, že do Barcelony přivážejí zásadní vylepšení, který přinesou tolik vzývaní "koně" navíc.

"Pokračujeme druhou fází posílení výkonu, kterou jsme nastartovali v Číně. Nepřinášíme tolik viditelných změn v hardware, ale výrazně vylepšený software, který byl napomoci  zlepšit jízdní vlastnosti a tím i celkový výkon," uvedl Rémi Taffin, šéf traťových operací Renaultu Sport F1.

Red Bullu hraje do not i samotný okruh v Barceloně, který patří k nejrychlejším v kalendář. Tati s velkým přítlakem byly díky skvělé aerodynamice vždycky silnou stránkou obhájců titulu.

Rozhodne každá desetina

Bývalý konstruktér monopostů formule 1 Gary Anderson pro britský Autosport spočítal průměrné rozdíly jednotlivých týmů v prvních čtyřech Grand Prix, podle nichž je situace za Mercedesem velmi vyrovnaná. Mezi druhým Ferrari a šestým Force India je pouze necelých šest desetin vteřiny. Mezi nimi jsou "namačkány" Red Bull, Williams a McLaren.

Protože alespoň drobné změny na svých vozech chystají všechny týmy, tak čas na kolo i o jedinou desetinu rychlejší může znamenat dramatický posun ve výsledkové listině.

V ten doufá obhájce titulu Sebastian Vettel, který zažívá nejhorší start do sezony od roku 2008. Do Barcelony dostane úplně nový vůz, jeho týmový kolega Daniel Ricciardo by se ho měl dočkat někdy v půlce roku na závod v Silverstone.

O tom, jestli ho konečně doveze k prvnímu letošnímu vítězství, se můžete přesvědčit u v neděli,kdy ve 14:00 hodin startuje Velká cena Španělska. Sledovat živě ji můžete ZDE.

Program závodního víkendu VC Španělska:

Den událost začátek
Pátek první trénink 10:00
Pátek druhý trénink 14:00
Sobota třetí trénink 11:00
Sobota kvalifikace 14:00
Neděle závod 14:00

Facebooková stránka autora: Radek Vičík - Aktuálně.cz

 

Právě se děje

Další zprávy