Praha - Podle studie společnosti MasterCard se v sobotním večerním finále Ligy mistrů UEFA utkají dva z největších světových fotbalových klubů o celkový příjem přesahující 120 milionů eur.
Průzkum rovněž vyčíslil celkovou hodnou utkání pro celou evropskou ekonomiku na více než 351,5 milionů eur.
Podle zprávy MasterCard se celkový ekonomický dopad soutěže oproti předchozímu roku zvýšil o 41,5 mil. eur, což naznačuje, že se fotbalovému byznysu daří velmi dobře.
Čtěte také:
O finále LM přijde nejen Ribéry, ale možná i Sneijder
Mourinho má podepsat s Realem hned po madridském finále
Tento údaj je zajímavý zejména proto, že se letošního finále poprvé po pěti letech nezúčastní žádné mužstvo z Anglie nebo Španělska. Týmy z těchto dvou zemí jsou obecně považovány za největší ekonomické tahouny evropského fotbalu.
„Hodnota finále Ligy mistrů UEFA 2010 překoná všechny dosavadní rekordy. Je jasné, že fotbal prožívá boom navzdory tomu, že se do finále poprvé po pěti letech neprobojoval žádný anglický ani španělský klub. Finále Ligy mistrů UEFA 2010 bude z hlediska svého masivního ekonomického dopadu znamenat velký milník," uvádí profesor Simon Chadwick, jeden z předních světových odborníků na ekonomiku sportu.
Studie odhaduje, že španělské hlavní město Madrid vydělá 50 mil. eur, vítězi Ligy mistrů UEFA vynese 120 mil. eur, zatímco poraženému finalistovi 70 mil. eur. Studie očekává významné zvýšení ekonomického dopadu v porovnání s předchozím rokem ve všech oblastech.
Středa, nebo sobota? Ekonomicky výhodnější je víkend
Širší evropské ekonomice přinese finále Ligy mistrů EUFA předpokládaných 94 mil. eur. Průzkum společnosti MasterCard předpovídá, že k této částce nejvíce přispějí fandové, kteří utratí vyšší částky za cestování, aby mohli sledovat tuto událost na vlastní oči - a to zejména z Německa a Itálie.
Fotbaloví fanoušci ze všech evropských zemí navíc v době okolo finále utratí další peníze za zboží, jako jsou dresy, potraviny a nápoje.
Letošní finále se oproti předchozím rokům hraje v sobotu, kdy mají lidé více času na sledování sportu. Díky tomu přijede do Madridu více návštěvníků a více lidí bude utkání sledovat v místních barech nebo restauracích.
Konání finále v sobotu tak pravděpodobně bude mít více ekonomických přínosů v různých oblastech, včetně vyšších výdajů na reklamu díky vyšší očekávané sledovanosti televizního přenosu a vyšší útraty lidí za zboží jako jídlo, pití, časopisy a v neposlední řadě také za sázení.