Sponzoring fotbalové ligy bereme pragmaticky, rozhodl marketingový pohled, říká jednatel firmy HET

Michal Šenk Michal Šenk
23. 6. 2017 21:30
Výrobce barev a laků HET se stal na rok novým sponzorem české fotbalové ligy. Manažeři firmy si probrali všechny plusy a mínusy včetně dotační kauzy kolem FAČR a jejího expředsedy Miroslava Pelty a rozhodli se prý pragmaticky. Het využije roční partnerství minimálně formou soutěží pro zákazníky. Naváže na sponzoring FK Teplice či hokejové ligy.
Slávisté budou obhajovat titul už pod hlavičkou HET ligy.
Slávisté budou obhajovat titul už pod hlavičkou HET ligy. | Foto: Milan Kammermayer

Praha - Společnost HET sídlící v Ohníči u Teplic je pro mnohé překvapivým titulárním partnerem nejvyšší české fotbalové ligy pro sezonu 2017/2018. Nahrazuje tak končící epojisteni.cz. Přitom je jisté, že půjde o zviditelnění jen na rok. Od sezony 2018/2019 se liga bude jmenovat po sázkové kanceláři Fortuna.

V případě HET jde o "narychlo" uzavřené partnerství. Zároveň prezentované ve chvíli, kdy fotbalová asociace řeší kauzu ovlivňování přidělování dotací ministerstva školství, nemá předsedu a fotbalu jako takovému to notně kazí image.

Obchodní a marketingový ředitel společnosti HET a zároveň její jednatel Jiří Sokol vysvětluje, co výrobce barev a laků přivedlo na myšlenku spojit se s fotbalem.

Het má zkušenost ze sportovním sponzoringem například z hokeje. Je tato zkušenost také jedním z důvodů toho, že jste se rozhodli stát se i sponzorem fotbalové ligy?

Máme s reklamním partnerstvím ve sportu na nejvyšší úrovni více než desetiletou zkušenost. Vedle hokeje jsme dlouhodobě spolupracovali s fotbalisty prvoligových Teplic. U obou typů spolupráce jsme si vyhodnotili, že jsme z něj získali z marketingového pohledu maximum. Partnerství s ligou je ještě o stupínek výš. Tedy ano, navazujeme na tyto zkušenosti.

Kdy se objevila první idea o tom, že by se HET mohl stát partnerem ligy? A jak pak probíhala samotná jednání?

Když jsme se dozvěděli, že předchozí generální partner ligy odstoupil, začali jsme sledovat situaci. První informace jsme sondovali přes prostředníka již před valnou hromadou FAČRu. Samotná jednání, která byla z obou stran velmi konstruktivní, trvala přibližně dva týdny.

Ovlivnila tento váš záměr nějakým způsobem aktuální zhlediska publicity velmi negativní situace kolem FAČRu? Dotační kauza, vyšetřování předsedy asociace Miroslava Pelty, to, že nebyla po jeho rezignaci zvolena hlava svazu? Nemůže teď spojení s fotbalem být spíš negativní reklamou?

Dotační aféra je určitě velmi stinnou stránkou českého fotbalu. My jsme se rozhodli přistoupit k nabídce stát se generálním partnerem naprosto pragmaticky. To znamená, že jsme si probrali všechny plusy a mínusy této spolupráce a nakonec jsme se rozhodli pro vstup. Jinými slovy rozhodl marketingový pohled.

Je možné uvést nějaké parametry sponzorské smlouvy a celého partnerství s ligou?

Můžeme uvést, že jde o nejvyšší jednorázovou částku, kterou společnost HET ve své historii do propagace značky uvolnila.

Jak budete o tomto spojení chtít dávat vědět? Jak sponzoringu využijete?

Jsme přesvědčeni, že touto spoluprací ještě více podpoříme kladný vztah zákazníků k naší značce. Firma HET patří ve svém oboru k lídrům trhu nátěrových hmot řadu let. Daří se jí i v zahraničí. Ovšem je nám jasné, že budování pozitivní image je trvalý proces. Moc si přejeme, aby nový ročník HET ligy byl výjimečný. Všechny indicie k tomu směřují - vítěz bere jackpot v podobě postupu do základní skupiny Ligy mistrů, na špici se usazuje stále více týmů, do ligy se vrací tradiční kluby. Je toho hodně zajímavého, co nás čeká. Během roku chystáme podpůrné marketingové akce typu soutěží pro zákazníky. Ovšem tyto akce jsou ještě ve stádiu příprav, takže nemohu být v tuto chvíli konkrétnější.

Jste připraveni s FAČR, resp. později s Ligovou fotbalovou asociací, která řízení ligy přebere, dále spolupracovat? Ve smyslu pokračování a partnerství, třeba na nižší úrovni ligového sponzoringu až vaší aktuální pozici přebere Fortuna?

Nyní jsme na začátku spolupráce. Myslím si, že nejdříve musíme dát všemu nějaký čas, abychom si dokázali jednotlivé výstupy patřičně vyhodnotit. Ukáže-li se být spolupráce zajímavou pro obě strany, dokáži si představit pokračování v jiné formě.

Cena titulárního partnerství s ligou se odhaduje na sumu kolem 50 milionů korun, není pro firmu vaší velikosti takový sponzoringový náklad neúměrný?

Naše společnost je dlouhodobě velmi dobře ekonomicky řízená a náklady spojené s plněním smluvního vztahu jsou hrazeny ze zdrojů, které jsme si v minulých letech vytvořili. Konsolidované tržby HETu byly v roce 2015 přibližně 500 milionů korun a čistý výsledek hospodaření asi 40 milionů. Konsolidovaná data za 2016 dosud nejsou k dispozici, ale očekáváme tržby i výsledek hospodaření na stejné úrovni jako v roce 2015. Z ostatních výkazů vyplývá, že je naše společnost dlouhodobě stabilní a dostatečně kapitálově vybavena. Věříme, že tato propagace značky umožní firmě další rozvoj a současně víme, že negativně neovlivní žádné základní ekonomické ukazatele společnosti.

V partnerství ligy se dá spatřovat ta logika, že HET je pro muže, kutily, řemeslníky, mezi nimi je asi hodně fotbalových fanoušků. Je to takto jednoduché?

Máte pravdu, že cílová skupina je pro naše výrobky ideální. Ovšem je také pravda, že fotbal máme rádi. Někteří z nás jej na amatérské úrovni hráli. Spoustu radostných okamžiků jsme v minulých letech zažili i jako fanoušci.

Do čeho dál aktuálně kromě marketingu značky investujete?

Neustále se také věnujeme vývoji nových výrobků, kterými se snažíme aktuální sortimentní skladbu obohacovat. Ovšem nezapomínáme ani na investice do technologického rozvoje výroby, skladovacích prostor a zázemí pro zaměstnance. Skupina HET investovala v posledních pěti letech více než 150 milionů korun. Přes 50 milionů korun směřovalo v loňském roce do výstavby distribučního centra v Budimíru u Košic. V tuto chvíli probíhají investice přesahující 40 milionů korun do sociálního zázemí a pomocných skladů přímo ve výrobním závodě v Ohníči.

Jak vidíte svoji pozici na trhu? Kdo jsou vaši hlavní konkurenti?

Konkurence je v České republice velmi silná a tvoří ji významné nadnárodní společnosti, tradiční čeští výrobci a v neposlední řadě i nové regionálně působící firmy. Podíl naší společnosti na trhu s nátěrovými hmotami odhadujeme mezi deseti až patnácti procenty. Objem prodaného zboží se pohybuje kolem 25 tisíc tun ročně.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Marcon chce posílit vztahy s Bidenovou Amerikou. Prezidenti chtějí spolupracovat v rámci WHO

Nový americký prezident Joe Biden v neděli poprvé od nástupu do funkce mluvil se svým francouzským protějškem Emmanuelem Macronem a vyjádřil touhu po upevnění vzájemných vztahů obou zemí, uvedl Bílý dům. Podle Macrona měli oba vůdci velmi blízké názory, a to zejména co se týče přístupu k mezinárodním problémům, jakými je například boj s pandemií či klimatickými změnami, uvedl Elysejský palác.

Prezidenti se shodli na nutnosti spolupracovat v oblasti globálního veřejného zdraví v rámci Světové zdravotnické organizace (WHO). Z té USA vyvedl předchozí prezident Donald Trump, Biden však hned po nástupu do funkce nařídil, aby se k ní Spojené státy vrátily. Stejně tak tomu bylo i u pařížské klimatické dohody z roku 2015.

Zdroj: ČTK
před 7 hodinami

Koulař Crouser vylepšil 32 let starý halový světový rekord

Americký koulař Ryan Crouser vytvořil na mítinku ve Fayetteville světový halový rekord. Osmadvacetiletý olympijský vítěz z Ria de Janeiro předčil pokusem 22,82 metru o šestnáct centimetrů výkon krajana Randyho Barnese, který se v čele historických tabulek držel 32 let.

Crouser se na devět centimetrů přiblížil svému absolutnímu maximu z loňského roku. Pod střechou měl jeho dosavadní osobní rekord hodnotu 22,60. Ve Fayetteville Barnsův výkon překonal dokonce dvakrát. Nejdál poslal kouli hned v první sérii, ve třetí ještě předvedl pokus dlouhý 22,70.

"Velmi dobrý start do roku 2021," řekl televizi ESPN Crouser. Historickým zápisem si upevnil první místo v letošních tabulkách, v nichž se za něj v sobotu zařadil výkonem 21,48 český rekordman Tomáš Staněk.

Barnes zůstává nadále absolutním světovým rekordmanem výkonem 23,12 z roku 1990. Za 23 metrů poslal 7,26 kg těžké náčiní také němec Ulf Timmermann (23,06), Crouser se výkonem 22,91 dělí o třetí místo v tabulkách s krajanem Joem Kovacsem a Italem Alessandrem Andreiem.

před 8 hodinami

Portugalský prezident de Sousa podle odhadů obhájil mandát

Portugalský prezident Marcelo Rebelo de Sousa podle odhadů obhájil mandát, hned v prvním kole dnešních voleb se mu podařilo získat přes polovinu hlasů. S odkazem na projekci veřejnoprávní televize RTP o tom informují tiskové agentury.

De Sousa, který je zástupcem pravého středu, si podle odhadů zajistil 57 až 62 procent odevzdaných hlasovacích lístků. V čele Portugalska tak bude dalších pět let.

Další zprávy