Šanghaj - Krátce po absolutně nevydařené Velké ceně Číny se znovu rozjely spekulace o tom, že Mark Webber na konci této sezony opustí tým formule 1 Red Bull.
Oficiální stanice série World Endurance Championship (WEC), Radio Le Mans, v neděli během závodu tohoto šampionátu v Silverstone oznámilo, že při jednání Webbera a Porsche je už ruka v rukávě.
Australan prý s továrním týmem podepsal pětiletý kontrakt zahrnující start ve 24hodinovce v Le Mans i celém WEC. Porsche příští rok vyrukuje s novým speciálem elitní třídy LMP1, ovšem německá automobilka podpis smlouvy s pilotem Red Bullu v pondělí popřela.
Webber testovat nebude
"Budeme mít dvě auta, takže příští rok potřebujeme šest jezdců. Někteří budou naši tovární, jiní zvenku. Možná v budoucnosti sáhneme po nějakém pilotu F1, ale teď to není potřeba. Mark Webber není součástí našich testovacích plánů," uvedl tiskový mluvčí Porsche.
Za zmínku ovšem stojí slůvko "testovací", protože zástupce Porsche tak úplně vyvrátilo jen to, že by letos Webber testoval jejich nový vůz. V této zamotané kauze se tak můžeme dočkat ještě dalších zvratů.
V Le Mans startoval australský jezdec v letech 1998 a 1999. První start s Mercedesem skončil po pouhých 19 kolech.
Druhý byl ještě dramatičtější, když se při tréninku s vozem Mercedes-Benz CLR vznesl do vzduchu a vůz zničil ještě před startem.
Špatná Malajsie a ještě horší Čína
Trápení australského pilota v rakouské stáji letos začalo konfliktem se Sebastianem Vettelem, který ho v Malajsii nevybíravě předjel, i když podle týmové režie měl zůstat na druhém místě a šetřit vůz.
Ještě horší byla Velká ceně Číny. Nejdřív mu v sobotní kvalifikaci došlo palivo a následně byl potrestán startem z posledního místa startovního roštu (podrobnosti ZDE).
V samotném závodě mu mechanici Red Bullu špatně upevnili pravé zadní kolo, které se na trati uvolnilo a Webber se tak podruhé během čtyřiadvaceti hodin vracet do boxů jako spolujezdec na skútru (podrobnosti ZDE).