VIDEO Webberova reakce na Vettela? Zdvižený prostředníček

Radek Vičík Radek Vičík
25. 3. 2013 13:10
Nedělní Velká cena Malajsie formule 1 se odehrála ve stínu týmové taktiky.
Mark Webber doprovodil vítězství svého týmového kolegy Sebastiana Vettela neslušným gestem | Video: youtube.com

Sepang - Nedělní Velká cena Malajsie formule 1 se odehrála ve stínu týmové taktiky. Zatímco Mercedes zklidňoval Nico Rosberga, aby se nehnal přes Lewise Hamiltona, u Red Bullu měli šedivé vlasy z divokého kousku Sebastiana Vettela. V obou týmech teď panuje nálada tak hustá, že by se dala krájet.

U Mercedesu je německy mluvící část inženýrů, mechaniků a dokonce i samotného vedení naštvaná, protože Rosberg byl týmovým rádiem zbrzděný a nesměl v konci Grand Prix předjet před ním jedoucího Hamiltona.

„To si budu pamatovat!“

Brit musel zvolnit, protože mu začalo rychle ubývat palivo. Rosberg proto cítil šanci dostat se před něj na stupně vítězů. Jenže když do mikrofonu nadhodil, že je Hamilton pomalejší a že by ho rád předjel, odpovědí mu bylo jen „negativní“ z úst šéfa týmu Rosse Brawna.

I když pak nováček za volantem Mercedesu na stupních vítězů projevil lítost nad tím, že ho německý kolega nemohl předjet, v Rosbergovi zůstala velká hořkost. Už do rádia si ulevil: „To si budu pamatovat!“

Po závodě pak dodal: „Já jsem palivo šetřit nemusel, všechno bylo v pohodě. Sednu si s Rossem a znovu probereme, jestli to byl dobrý nápad.“

Brawn půjde na kobereček

Brawnovo chování vzbudilo velkou nevoli také v nejvyšších patrech stáje Mercedes. Čerství akcionáři a členové vedení týmu, Rakušané Toto Wolff a Niki Lauda, už úspěšného konstruktéra upozornili, že takhle to tedy nepůjde.

„Ze sportovního hlediska to bylo špatně. Měli ho (Rosberga) nechat předjet. Musíme si o naší strategii popovídat s Rossem,“ řekl Lauda televizi RTL.

Nezkrotný Vettel

„Tichou domácnost“ mají ale také u Red Bullu. Tam pro změnu Vettel ignoroval týmové doporučení a po návratu z boxů po posledním přezouvání agresivně předjel v té době vedoucího Marka Webbera.

Naštvaný Australan v cíli reagoval na Vettelův triumf zdviženým prostředníčkem, po závodě pak mlátil lahví s pitím a svému kolegovi posměšně opakoval: „Multi-21. Multi-21.“ To je kód Red Bullu pro zachování statusu quo na trati, aby se piloti „nevybodovali“ vzájemnou kolizí tak, jak to mu bylo v Turecku 2010.

Australan byl podle britského Autosportu tak naštvaný, že ani nechtěl jít na stupně vítězů, kam ho doslova dostrkali šéfové Red Bullu a komisaři FIA.

Vettel přitom dostal od šéfa Red Bullu Christiana Hornera hned po svém prvním útoku varování: „To je hloupé, Sebe, no tak.“

Jenže trojnásobný mistr světa ničeho nedbal a po souboji doslova kolo na kolo se zmocnil vedení, které udržel až do konce.

Piloti Red Bullu si už nevěří dlouho

Vettelovo chování naštvalo i jinak k jeho osobě velmi shovívavého mentora stáje Red Bull a objevitele Němcova talentu Helmuta Marka.

„Řekli jsme oběma jezdců, že mají zůstat na svých místech, protože jsme se obávali o stav pneumatik. Ale v té chvíli se nám to vymklo zpod kontroly.  Musíme si o tom promluvit, protože nad jezdci musíme mít kontrolu. To není jako u Mercedesu, kde je jasná jednička, my se k oběma chováme stejně,“ rýpnul si Marko v britské stanici Sky Sports do konkurence.

Mezi oběma piloty stáje Red Bull se tak otevřely staré rány. Oba jezdci spolu mají řadu nevyřízených účtů. A nejde jen o vzpomínané Turecko. Například v tom samém roce v Silverstone dostal jen Vettel nové a lepší přítlačné křídlo.

„Upřímně od Istanbulu si ti dva navzájem moc nevěří,“ přiznal Horner.

Dokáže rozbrojů nejlepšího týmu využít konkurence?

 

Právě se děje

Další zprávy