Barcelona - Druhá série testů, která proběhla na okruhu v Barceloně od čtvrtku do neděle, opět trochu překreslila předsezónní mapu poměru sil ve formuli 1.
Podobně, jako v prvních testech všechny překvapily skvělé časy Sauberu, byl tentokrát na koni jiný tým ze spodních pater loňské výsledkové listiny. Stáj Lotus vyhrála tří ze čtyř testovacích dní.
Ve čtvrtek a v sobotu s vozem týmu, jenž před sezonou přešel od Renaultu k motorům Mercedes, kraloval Pastor Maldonado a v neděli zajel absolutně nejlepší čas celých testů (1:24,067 minuty) jeho stájový kolega Romain Grosjean. Pouze v pátek uspěl někdo jiný, Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Zkoušení nových monopostů se neobešlo bez technických problémů a havárií. K té nejhorší poslední den, kdy Fernando Alonso trefil v rychlé třetí zatáčce svým McLarenem boční zídku.
"Fernando byl při vědomí a prošel základním vyšetřením v lékařském centru přímo na okruhu. Jak je ale v takových případech zvykem, byl vrtulníkem transportován na další testy do nemocnice," uvedla stáj McLaren ve svém oficiálním prohlášení s tím že Španěl utrpěl lehčí otřes mozku..
Tak Alonso boural:
Así ha sido el accidente de Fernando Alonso en Montmeló http://t.co/fCFxgU4u9U pic.twitter.com/MvrrT2dPdX
— MARCA (@marca) February 22, 2015
Strkanice na prázdné trati
Už první den došlo v Barceloně k velmi nezvyklé situaci. I když na trati kroužilo pouze 11 aut, Susie Wolffová ve Williamsu a nováček Felipe Nasr se Sauberem se v zatáčce číslo pět dostali do kontaktu a oba skončili mimo trať.
O tom, kdo za havárii mohl, se oba její aktéři nedokázali domluvit.
"Jela jsem stále ve své stopě. Zadkem mi trefil levé přední kolo. Byla to hloupá bouračka," bránila se jediná žena v současné formuli 1.
Nasr to viděl jinak: "Dojel jsem ji před čtvrtou zatáčkou a vypadalo to, že mě vidí. Pak jsem vnitřkem brzdil do pětky a uctil náraz."
Takt dopadly vozy Wolffové a Nasra po kolizi:
Here is a picture of Wolff and Nasr off at turn five, showing the damage to both cars #F1 (via @octanephotos) pic.twitter.com/REziN7qqzw
— Jack Leslie (@JackLeslieF1) February 19, 2015
Havárii se nevyhnul ani čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Němec své Ferrari dostal ráno v sobotu do smyku a skončil ve štěrkové únikové zóně.
"Ráno jsem ještě trochu spal, vyjel z boxů na studených gumách a dostal smyk," přiznal Vettel svoji chybu.
Sebastian Vettel pomáhal zakrýt Ferrari před zraky konkurence:
In case you missed it, Sebastian Vettel spun his @ScuderiaFerrari car earlier today. He then helped to cover it #F1 pic.twitter.com/zf6Onps7g1
— Formula1.com (@F1) February 21, 2015
Wehrlein stihl "dva v jednom"
Jediný, kdo dokázal prorazit "vítězný val" Lotusu byl Ricciardo. Australan odjel ze všech jezdců třetí největší porci kol, za dva dny obkroužil 202 okruhy.
Ricciardo vyjel i se speciálním "sítem" na sběr dat o aerodynamice:
The second day of testing at @Circuitcat_eng begins at 8.00am (GMT) this morning. Pictured @danielricciardo #RB11 #F1 pic.twitter.com/GkGDmJVpFu
— sutton-images.com (@suttonimages) February 20, 2015
Podobně jako předchozích testech v Barceloně se velmi trápila stáj McLaren. Jednu z elektronických jednotek pohonného systému museli inženýři Hondy narychlo navrhnout úplně znovu, jenže ani nový díl nefungoval.
Výsledkem byly opět velmi špatné časy a pouhých 124 kol pro duo Alonso, Jenson Button. To je pouhá třetina celkové porce kilometrů Ricciarda a Daniila Kvjata z Red Bullu, kteří spolu trať v Barceloně obkroužili 418krát.
Button zůstal s předělaným systémem v sobotu jen smutně stát na trati:
Loss of power for MP4-30, McLaren currently investigating; New seal on car today. Latest: http://t.co/7DyH9wCWZ8 pic.twitter.com/AUBFI0Oj8E
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 21, 2015
Na rozdíl od prvních testů se tentokrát do Barcelony vydal také tým Force India, byť s loňským vozem. Hned první den dostal šanci testovací pilot Mercedesu Pascal Wehrlein, který ale ještě během dne musel narychlo přeskočit do „pravého“ Mercedesu.
Náhlé jezdecké šachy si vynutila nevolnost obhájce titulu Lewise Hamiltona, který po pouhých 11 okruzích zamířil zpět do boxů. Za Wehrleina tak u Force India musel zaskočit Sergio Pérez.
Wehrlein v jediný den vyzkoušel vozy dvou týmů:
Two cars in one day for Pascal Wehrlain: http://t.co/e2oGbb8Vy5 #F1 pic.twitter.com/6yd3TGSxkS
— F1 Fanatic (@f1fanatic_co_uk) February 19, 2015
Kombinované časy druhých testů F1 v Barceloně:
P. | jezdec | vůz | čas | kola |
1. | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes E23 | 1:24,067 | 111 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes W06 | 1:24,231 | 197 |
3. | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes E23 | 1:24,348 | 173 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault RB11 | 1:24,574 | 202 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari SF15-T | 1:24,584 | 164 |
6. | Felipe Massa | Williams-Mercedes FW37 | 1:24,672 | 143 |
7. | Sergio Perez | Force India-Mercedes VJM07 | 1:24,702 | 155 |
8. | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault STR10 | 1:24,739 | 223 |
9. | Lewis Hamilton | Mercedes W06 | 1:24,923 | 201 |
10. | Daniil Kvjat | Red Bull-Renault RB11 | 1:24,941 | 216 |
11. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari C34 | 1:24,956 | 152 |
12. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes FW37 | 1:25,345 | 178 |
13. | Carlos Sainz jr. | Toro Rosso-Renault STR10 | 1:25,604 | 188 |
14. | Fernando Alonso | McLaren-Honda MP4-30 | 1:25,961 | 79 |
15. | Jolyon Palmer | Lotus-Mercedes E23 | 1:26,280 | 77 |
16. | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | 1:26,312 | 181 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari C34 | 1:26,340 | 166 |
18. | Nico Hükenberg | Force India-Mercedes VJM07 | 1:26,591 | 36 |
19. | Pascal Wehrlein | Force India-Mercedes VJM07 | 1:27,333 | 113 |
20. | Jenson Button | McLaren-Honda MP4-30 | 1:28,182 | 45 |
21. | Pascal Wehrlein | Mercedes W06 | 1:28,489 | 48 |
22. | Susie Wolffová | Williams-Mercedes FW37 | 1:28,906 | 86 |
Pozn.: Weherlein odjel testy za Force India i Mercedes.