Na formuli 1 čeká legendární Monza a Alonsa dilema

Radek Vičík Radek Vičík
4. 9. 2014 6:00
Světový šampionát formule 1 se o víkendu rozloučí s Evropou v místě snad nejtradičnějším, na legendární italské Monze.
Projeďte se s pilotem Ferrari Fernandem Alonsem po okruhu v Monze. | Video: youtube.com

Monza - Světový šampionát formule 1 se o víkendu rozloučí s Evropou v místě snad nejtradičnějším, na legendární italské Monze.

Symbolicky právě na domácí Velkou Cenu si tým Ferrari nechává většinu zásadních oznámení. Vždyť to bylo zde po suverénním triumfu v Grand Prix Itálie, kde v roce 2006 Michael Schumacher oznámil světu svůj (tehdy se ještě netušilo, že ne poslední) konec kariéry

Marné doufání v rudý titul

Tentokrát je v ohnisku zájmu Fernando Alonso. I když má španělský pilot v Maranellu kontrakt až do roku 2016, jeho frustrace sezonu od sezony roste.

Už pátým rokem se ve Ferrari marně snaží získat titul mistra světa a neuspěje  - pokud u Mercedesu nedojde ke katastrofě biblických rozměrů - ani letos.

Ale protože tento rok je situace italské stáje zvlášť špatná, začali se novináři pídit po podrobnostech Alonsovy smlouvy. To, že je v ní jakási klauzule, umožňující mu odejít pryč v případě špatných výkonů týmu, se obecně vědělo. Ale jak ta klauzule zní, to je zahaleno tajemstvím.

Prodloužení, nebo ukončení?

Údajně nejdále se při pátrání dostali v německém časopise Auto Motor und Sport. Podle informací jeho redaktora Michaela Schmidta a jeho „interních zdrojů“ bylo klíčovým datem 1. září. Pokud by byla v tento den Alonsova ztráta na lídra seriálu větší než 25 bodů, má údajně právo odejít. No a k začátku školního roku na Nico Rosberga v čele ztrácel děsivých 99 bodů.

"Ne to není pravda," reagoval podrážděné na tyto a porodné informace šéf týmu Marco Mattiaci.

Alonso se dokonce nechal slyšet, že "pracuje na rozšíření kontraktu," Jenže, jak zlé jazyky tvrdí, tím dodatkem má být jeho uvolnění ke konci letošního roku.

Každopádně se Španěl nemusí bát toho, že by o něj nebyl zájem. Do světa formule 1 v příštím roce vstoupí osmá největší automobilka světa - Honda. Jako partner týmu McLaren by si Japonci hned po návratu do seriálu představovali za volantem vozu někoho slavného a hlavně schopného vítězit.

Ron Dennis, šéf mateřské společnosti McLaren Automotive a bývalý dlouholetý boss stáje F1, tak má lovit v "cizích vodách". Kromě Alonsa se nejvíc skloňuje jméno čtyřnásobného mistra světa Sebastian Vettela.

Honda má velké oči

Oba šampioni mají v této sezoně hodně společného. Motory jejich monopostů o třídu zaostávají za konkurencí od Mercedesu a nevyhráli ještě ani jednu Grand Prix.

Honda je zjevně připravena investovat do jejich získání velké peníze, Dennis podle britského Telegraphu nabídl Alonsovi astronomických 32 milionů dolarů za rok (1,1 miliardy Kč). Španěl samozřejmě všechno popřel...

Ať už to je jen kouřová clona "taktického ústupu" z Ferrari, nebo Alonso opravdu spojí s italskou značkou svoji kariéru v F1 až do úplného konce, víkendová Velká cena Itálie formule 1 odstartuje v neděli ve 14:00 hodin a můžete ji sledovat v našem online přenosu ZDE.

Program závodního víkendu VC Itálie:

Den událost začátek
Pátek první trénink 10:00
Pátek druhý trénink 14:00
Sobota třetí trénink 11:00
Sobota kvalifikace 14:00
Neděle závod 14:00

Facebooková stránka autora: Radek Vičík - Aktuálně.cz

Charakteristika okruhu v Monze

Délka okruhu: 5,793 km.

Délka závodu: 53 kol = 306,720 km.

Počet pravých zatáček: 7

Počet levých zatáček: 4

Počet odjetých Velkých cen: 63

Nejvíce vítězství: Michael Schumacher - 5, Ferrari - 18

Nejvíce pole position: Ayrton Senna, Juan Manuel Fangio - 5, Ferrari - 19

Nejrychlejší kolo v závodu: 2004, Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) - 1:21,046 min. = 249,320 km/h.

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 2004, Barrichello - 1:20,089 = 253,863 km/h.

Nejrychlejší závod: 2003, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:14:19,838 = 247,586 km/h.

Vítězové předchozích závodů: 2004 - Barrichello, 2005 - Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren), 2006 - M. Schumacher, 2007 - Fernando Alonso (Šp./McLaren), 2008 - Sebastian Vettel (Něm./Toro Rosso). 2009 - Barrichello (Braz./Brawn), 2010 - Alonso (Šp./Ferrari), 2011 - Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2013 - Vettel.

 

Právě se děje

Další zprávy