S italským jezdcem se potkával před šesti lety v boxech týmu Came IodaRacing Project. Zatímco pro Čecha to byla jediná zkušenost s elitní kategorií, jeho o pět let mladší parťák do světa MotoGP teprve vstupoval a pokračoval až do továrního týmu Ducati.
Na rozdíl od velké většiny současných hvězd Petrucci zvolil úplně jinou cestu. Místo tradičního žebříčku Moto3 (dříve 125 ccm) a Moto2 (250 ccm) naskočil na litrový čtyřtakt přímo z Poháru FIM Superstock 1000, který se jezdil v rámci závodních víkendů MS superbiků. "Je to kluk, který šel jinou cestou. A ta se mu vyplatila," potvrdil Pešek.
Už v té době měl Petrucci úzkou vazbu na Ducati. Tým Ioda, v němž rodák z Umbrie odjel své první tři sezony MotoGP, vznikl podle Peškových zákulisních informací právě pro něj.
"Danilo se nikdy netajil tím, že chce k nějakému týmu Ducati. To se mu povedlo v podobě stáje Pramac," pokračoval český závodník s odkazem na Italův přestup do satelitní stáje Ducati před ročníkem 2015. Letos povýšil do továrních barev fabriky z Boloni.
Italskému týmu se Petrucci odvděčil v neděli na domácí půdě ve svém 124. závodě MotoGP vítězstvím. Většinu závodu byl sice v čele, ale do poledního kola vjížděl až třetí. V ostré pravé zatáčce ovšem tvrdě atakoval svého týmového kolegu Andreu Doviziosa i lídra šampionátu Marca Marqueze s Hondou a rázem se vrátil do čela. Vedení udržel až do cíle.
"Manévr byl ve sportovním duchu. Když jedou tři vyrovnaní jezdci, rozhodují ostré lokty. Tak už to dneska v MotoGP bývá," domnívá se Pešek.
Petrucciho vítězný manévr v Mugellu:
What a way to clinch your first #MotoGP win! 🔥
— MotoGP™ 🇮🇹 (@MotoGP) June 3, 2019
Check out @Petrux9's stunning move on @marcmarquez93 and @AndreaDovizioso which secured victory at Mugello! 🏆#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/DWki0MR0v4
O tom, zda 28letý Ital zůstane v tovární stáji Ducati i příští rok, ovšem není úspěšný český závodník přesvědčený. "Je to tak padesát na padesát. Petrucci je v ideálním závodnickém věku. Už máte dost zkušeností a řadu věcí pak děláte jinak než ve dvaceti. Má výhodu v tom, že je to Ital, jenže jeho konkurent Jack Miller je o čtyři roky mladší. A pokud bude mít Ducati zájem víc prodávat v Austrálii, má šanci on. Dneska je to hlavně politika," dodal Pešek.
On sám už definitivně pověsil závodnickou helmu na hřebíček a věnuje se své motoškole a závodnické akademii. Po začátcích v motokárovém areálu v Radotíně pořádá pro motorkáře také kurzy bezpečné jízdy na otevřené silnici.
Navíc kluci ve věku 8 až 9 let z Peškovy závodnické akademie doslova válcují v domácím šampionátu minibiků třídu Junior A, která je určená pro ty úplně nejmenší závodníky. "Zabíráme celé pódium, to je pro skvělý pocit," libuje si pražský rodák.