Dohodu o spolupráci oznámily obě strany na dnešní prezentaci týmu před novou sezonou v New Yorku. V nadcházejících třech ročnících bude Red Bull spolupracovat ještě s dosavadním partnerem, japonskou automobilkou Honda.
Od Fordu bude mít Red Bull už nyní plnou technickou podporu při vývoji motorů a za tři roky, kdy vstoupí v platnost nová pravidla o hybridních pohonných jednotkách a používání stoprocentně využitelného paliva, budou jeho vozy a také monoposty sesterského týmu AlphaTauri vybaveny agregáty amerického výrobce. Smlouva bude platit nejméně do konce roku 2030.
Ford působil v F1 naposledy v roce 2004, s týmem Jordan slavil o rok dříve zásluhou Giancarla Fisichelly ve Velké ceně Brazílie poslední z celkem 176 vítězství v mistrovství světa, v němž americký výrobce od roku 1967 zasáhl do 523 závodů. Spolupracoval se stájemi Lotus, Tyrell, McLaren či Benetton, desetkrát slavil triumf v Poháru konstruktérů a třináctkrát mezi jezdci.
"Ford je výrobce s dlouhou historií v motoristickém sportu přesahující celé generace a je fantazie, že ho díky tomuto partnerství přivítáme zpět ve formuli 1," řekl vedoucí stáje Red Bull Christian Horner. "Začíná nová vzrušující kapitola v dějinách Fordu," konstatoval šéf automobilky Bill Ford.
Počátky stáje Red Bull jsou spojeny právě s Fordem, protože tehdejší majitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Dietrich Mateschitz v roce 2004 koupil stáj od Jaguaru, který na konci sezony přišel o podporu americké automobilky.
Rakouský tým se postupně propracoval mezi špičku královské motoristické třídy a v letech 2010 až 2013 slavil s motory Renault čtyři jezdecké tituly zásluhou Sebastiana Vettela a také čtyři týmové. S Hondou stáj spolupracuje od roku 2019, v posledních dvou sezonách vládl šampionátu v jejích barvách Max Verstappen a vloni přibyl i pátý triumf v Poháru konstruktérů.