Nürburgring - Sebastian Vettel konečně oslavil triumf v domácí Velké ceně Německa, když v dramatu na Nürburgringu za sebou udržel zle dotírajícího Kimi Räikkönena. Třetí dojel další pilot Lotusu, Romain Grosjean.
Finský jezdec držel vedoucího pilota Red Bullu do posledního kola v napětí tím, jak neustále snižoval jeho náskok. K přímému útoku na vítězství se ale Räikkönen nedostal.
"Je to neuvěřitelné, jsem nesmírně šťastný. Kimi tlačil až do samého konce, ale já jsem jel všechna kola naplno," řekl spokojený Vettel.
Nebezpečný Red Bull
Závod na Nürburgringu byl plný dramatických okamžiků. Už v devátém kole se ""vyznamenali" mechanici Red Bullu. Marka Webebra vypustili z boxů dřív, než měl upevněné pravé zadní kolo. To také z vozu okamžitě upadlo a trefilo kameramana. Naštěstí nebyl vážněji zraněn.
Marussia na cestách
Ještě bizarnější pohled se divákům naskytl o 12 kol později. Bianchiho Marussia začala zřejmě vinou úniku oleje za jízdy hořet. Francouz sice z vozu bez problémů a včas vyskočil.
Jenže nikým neřízený a hlavně nezabrzděný monopost začal samovolně couvat a sjel z kopce přes trať na trávník na druhé straně. To znamenalo okamžité vyjetí zaváděcího vozidla.
V té době už vedl Vettel, který se na první příčku dostal hned po startu na úkor držitele pole position Lewise Hamiltona.
Pneumatikové šachy
Celý zbytek závod byl ve znamení pneumatikových šachů. V závěru zůstal Räikkönen co nejdéle na střední směsi, aby 11 kol před koncem nazul soft.
Pak nastala Finova stíhačka za vedoucím Vettelem. Räikkönen nejdřív bez problémů předjel týmového kolegu Grosejana a pak stahoval vteřinu za vteřinou. Do posledního kola najel už se ztrátou umožňující použití DRS, ale Vettel se zkušeně ubránil a poprvé v kariéře vyhrál GP Německa.
"Dneska mi bohužel rádio fungovalo jen na části okruhu. Je to škoda, protože dneska jsme toho měli k diskuzi docela dost. Myslím, že jsme měl velkou šanci uspět, ale Sebastian jel výborně. Je skvělé být zpět na pódiu," řekl vcelku spokojený Räikkönen.
Velká cena Německa, 9. závod mistrovství světa vozů formule 1 na Nürburgringu: 1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:41:14,711 (průměrná rychlost 182,896 km/h), 2. Räikkönen (Fin./Lotus) -1,008, 3. Grosjean (Fr./Lotus) -5,830, 4. Alonso (Šp./Ferrari) -7,721, 5. Hamilton (Brit./Mercedes) -26,927, 6. Button (Brit./McLaren) -27,996, 7. Webber (Austr./Red Bull) -37,562, 8. Pérez (Mex./McLaren) -38,306, 9. Rosberg (Něm./Mercedes) -46,821, 10. Hülkenberg (Něm./Sauber) -49,892.
Pořadí MS (po 9 z 19 závodů): 1. Vettel 157, 2. Alonso 123, 3. Räikkönen 116, 4. Hamilton 99, 5. Webber 93, 6. Rosberg 84, 7. Massa (Braz./Ferrari) 57, 8. Grosjean 41, 9. Di Resta (Brit./Force India) 36, 10. Button 33.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 250, 2. Mercedes 183, 3. Ferrari 180, 4. Lotus 157, 5. Force India 59, 6. McLaren 49, 7. Toro Rosso 24, 8. Sauber 7.