Když probíhá los Ligy mistrů, především fotbalisté z menších klubů touží po skupině s Barcelonou. I proto, aby si zahráli na největším stadionu v Evropě s téměř stotisícovou kapacitou.
Camp Nou, což v katalánštině znamená "Nové hřiště", je ikonickým stánkem a od svého vzniku v roce 1957 nepropůjčil jméno žádnému sponzorovi.
S tím je ale konec. V dubnu Barcelona oznámila, že práva na pojmenování stadionu prodá. Finanční injekci potřebuje kvůli ztrátám, které jí způsobila pandemie covidu-19. Zároveň přispěje půl milionem eur (asi 13 milionů korun) na výzkum toho, jak koronavirus ovlivňuje děti a těhotné ženy.
Nově by se Camp Nou mohl jmenovat například Swissx Stadium.
Krátce poté, co Barcelona odtajnila svůj záměr, přispěchal s nabídkou řecký miliardář Alki David, který mimo jiné rozjel konopný byznys s boxerskou hvězdou Tysonem.
Ačkoliv David podniká v různých odvětvích, nejraději by Camp Nou spojil se svou konopnou firmou Swissx, kde Tyson podíl nemá a která produkty ze zelené rostliny prodává k léčebným účelům.
Na konci dubna Barcelona popřela, že o spolupráci jedná.
"Myslím, že Barca si chce nejdřív zjistit, jak by spolupráci s konopnou společností přijala veřejnost," řekl miliardář stanici ESPN. "V klubu jsou z toho přirozeně nervózní. Instinkt mi ale říká, že budou odvážní a půjdou do toho."
Problém může představovat i samotná postava Davida. V minulosti čelil obvinění ze sexuálního obtěžování; ženě musel po rozhodnutí soudu vyplatit 11 milionů dolarů. Před rokem ho na karibském ostrově Svatý Kryštof dokonce zatkla policie, když v podnikatelově soukromém letadle údajně našla konopí za více než milion dolarů.
Podle deníku Mundo Deportivo by o novém sponzorovi barcelonského svatostánku mělo být jasno do srpna.
Klub přiznal, že dostal nabídky od několika velkých nadnárodních společností ze zahraničí. Konkrétní ale nebyl.
Původně Barcelona plánovala prodat marketingová práva na Camp Nou až v sezoně 2023/2024. Šéfové klubu si od smlouvy na 25 let slibovali zisk 300 milionů eur (přes osm miliard korun), které by byly využity ke zmodernizování stadionu a tréninkových center.
Katalánský klub dříve hrál také bez sponzora na dresech. V roce 2006 fotbalisté začali nastupovat s logem UNICEF. Od roku 2011 byl charitativní fond na dresech nahrazen klasickými sponzory.