Londýn - Nejcennější obchodní značkou ve fotbale je stejně jako loni Bayern Mnichov. Podle studie společnosti Brand Finance marketingová hodnota bavorského klubu oproti minulému roku vzrostla o 36 milionů dolarů na 896 milionů (asi 18 miliard korun).
Na druhé místo se posunul vítěz Ligy mistrů Real Madrid, který si polepšil z 621 milionů na 768 milionů. Na třetí místo klesl Manchester United, jehož hodnota se propadla o téměř sto milionů na 739 milionů dolarů. Přispěla k tomu i nejhorší sezona od roku 1990, ve které United skončili až sedmí, takže po 25 letech budou chybět v evropských pohárech.
Čtvrté místo udržela Barcelona (622 milionů), za ní poskočil loni osmý Manchester City (510) a do nejlepší desítky se vešly ještě Arsenal (505), Chelsea (502), Liverpool (469), Dortmund (327) a Paris St. Germain (324)
Právě pařížský celek je největším skokanem pořadí, protože si polepšil o 238 milionů. Naopak největším propadákem byl Manchester United, jehož hodnota po nepovedeném trenérském experimentu s Davidem Moyesem oproti loňskému roku poklesla o 98 milionů.
Studie také přinesla několik zajímavých faktů. Odhalila například, že hodnota Paris St. Germain je například stejná jako výška Eiffelovy veže v metrech, nebo že Fulham zaplatil za odstranění sochy zesnulého zpěváka Michaela Jacksona od stadionu nejen sestupem z anglické ligy.
Podobizna "Krále popu" stála u Craven Cottage od roku 2011, nový majitel Shahid Khan ji však navzdory varování svého předchůdce, že jde o talisman nosící štěstí, nechal odstranit. Smůla přišla nejen v podobě sestupu, ale také v poklesu hodnoty klubové značky o 26 milionů na 49 milionů dolarů.