Fotbal má problém. Česká pošta už nebude sponzorovat pohár

Luděk Mádl Vojtěch Blažek, Luděk Mádl
30. 6. 2014 9:49
Česká pošta neprodlouží svou sponzorskou smlouvu, nebude už svůj název spojovat s domácím fotbalovým pohárem.
Takhle slavila zisk Poháru České pošty letos v květnu pražská Sparta
Takhle slavila zisk Poháru České pošty letos v květnu pražská Sparta | Foto: CPA Eduard Erben

Praha - Sotva Miroslav Pelta, předseda FAČR, vyřešil problém s titulárním sponzorem fotbalové ligy, kde po letech skončila pivní značka Gambrinus, už aby začal hledat hlavního sponzora také pro pohárovou soutěž.

Jak zjistily Hospodářské noviny, Česká pošta už totiž svůj sponzorský kontrakt spojený právě s pohárem nemíní prodloužit.

"Je to škoda, že o spolupráci s tak silným brandem přijdeme, ale já věřím, že najdeme i nového partnera, který pro rozvoj poháru přinese ještě více prostředků," reaguje Miroslav Pelta.

Pohár České pošty, tento název soutěž nesla od února 2012, kdy bylo oznámeno podepsání tříleté smlouvy. Spekulovalo se přitom o celkovém sponzorském příspěvku pošty vůči fotbalu ve výši 26 milionů korun.

Nový ročník soutěže tedy ještě bude rozehrán jako Pohár České pošty, jenže sponzor už oznámil, že tuto spolupráci do budoucna prodlužovat nebude.

Pelta: Vím, že neuplatnili opci

"Pošta snížila rozpočet na své marketingové aktivity, a to vcelku významně. Oproti období před plnou liberalizací poštovního trhu (ta začala 1. 1. 2013) je letošní rozpočet v tomto směru téměř o 50 procent nižší," říká Ivo Mravinac, mluvčí České pošty.

"Letos chceme investovat zejména do produktové reklamy, podstatně méně pak do komunikace značky. S vypršením smlouvy letos skončí například Pohár České pošty. Smlouvu už prodlužovat nebudeme," dodává mluvčí Mravinac.

Miroslav Pelta každopádně nepropadá panice. "Česká pošta měla do konce dubna lhůtu k tomu, aby případně uplatnila opci na prodloužení smlouvy. Když tak neučinila, už to asi něco signalizovalo, nicméně oficiálně od nich informaci, že ve spolupráci pokračovat nebudou, zatím nemám."

Předseda zachovává klid

Po vyslechnutí zprostředkované informace, že Česká pošta ve spolupráci nemíní pokračovat, Pelta říká: "Je to samozřejmě škoda, protože přijdeme o spojení se silným brandem. Nicméně jsem přesvědčen, že se nám pro pohár podaří sehnat jiného partnera, zájem o marketingovou spolupráci s českým fotbalem tady teď na trhu je a já myslím, že se nám podaří zajistit spolupráci, která pro rozvoj poháru přinese ještě víc prostředků. Do konce kalendářního roku každopádně ještě platí smlouva s Českou poštou."

Státní firma Česká pošta zachránila Peltu poté, co mu na konci roku 2011 po spolupráci, jež trvala dva a půl roku, vypověděl smlouvu předchozí sponzor poháru, tedy společnost Ondrášovka vyrábějící minerální vody.

Česká pošta pak podepsala smlouvu na tři roky s opcí, té se však rozhodla nevyužít.

Ligy se chopil Synot

Co se týče ligové soutěže, ta od nového ročníku ponese nový název Synot liga. Dlouholetý partner Gambrinus sice zůstane členem portfolia sponzorů soutěže, ale jeho sponzorský příspěvek bude nižší než v předchozích letech.

V roli titulárního sponzora nahradil pivní značku holding Synot, který se prezentuje zejména na sázkařském a hazardním trhu, ale sféra zájmů tohoto podniku, řízeného monackým rezidentem Ivo Valentou, je širší. Obsahuje například prodej luxusních vozů BMW.

Další informace o sponzorských a marketingových aktivitách státních firem čtěte v pondělních Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy