FAČR řeší závažný problém. Spolupráci s federací ukončil generální sponzor T-Mobile

Jiří Škuba Jiří Škuba
9. 3. 2020 8:59
Dvaadvacet let je T-Mobile hlavním partnerem fotbalové reprezentace. Od července už nebude: mobilní operátor spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky prodloužit nehodlá. Aktuálně.cz to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje.
Písmeno T a čtyři tečky z dresů fotbalové reprezentace brzy zmizí
Písmeno T a čtyři tečky z dresů fotbalové reprezentace brzy zmizí | Foto: Milan Kammermayer

Pro FAČR to znamená potíž: podpora ze strany T-Mobile, která je na českém trhu značkou německé skupiny Deutsche Telekom, se vyšplhala do řádu stovek milionů korun.

Tradiční spojení se datuje k roku 1998; kontrakt tehdy ještě podepisovali zástupci společnosti Radiomobil, která služby poskytovala pod značkou Paegas. Od té doby fotbalisté s logem operátora na hrudi absolvovali jedenáct kvalifikačních cyklů a více než 230 zápasů.

"Stáli jsme po boku české reprezentace déle než dvě dekády, ať už se dařilo, či nikoliv. Sedmý postup na Euro v řadě symbolicky uzavře naši spolupráci. Máme hluboko v srdci český fotbal, emoce, které přináší, jak dokáže spojit a nadchnout fotbalové fanoušky od Aše po Jablunkov. Zároveň ale cítíme, že je čas posunout se dále," vysvětlil Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic.

Konec partnerství nastane v létě letošního roku a je vázán na poslední zápas reprezentace na mistrovství Evropy. Pokud národní tým nepostoupí ze skupiny, dlouholetá společná cesta se naplní 23. června zápasem s Anglií.

Představitelé společnosti STES, marketingové agentury FAČR, informaci o tom, že jim chce dát T-Mobile vale, vědí několik měsíců. Na Strahově tak už delší dobu probíhá horečná snaha zacelit pořádnou díru v rozpočtu.

"Bylo to dlouhé a oboustranně prospěšné partnerství, za které je zapotřebí poděkovat. O možnosti skončit jsme se dozvěděli už před několika měsíci, a tak nás konečné rozhodnutí nepřekvapilo," poznamenal předseda FAČR Martin Malík s tím, že jméno nového generálního partnera oznámí asociace v následujících týdnech.

Vodafone konkurenta nenahradí

Podle informací Aktuálně.cz zástupci STES dokonce zjišťovali možnost spolupráce s dalším gigantem na telekomunikačním trhu, společností Vodafone Czech Republic. Její logo ani dotaz "Ready?" se však na nejdražších místech českých dresů neobjeví.

"Vodafone jedná s firemními zákazníky, tedy i s Fotbalovou asociací ČR, vždy komplexně. Snaží se nabídnout businessové partnerství, které se skládá nejen z nabídky telekomunikačních a ICT služeb, ale zaměřuje se i na různé společné rozvojové či komunikační projekty," reagovala na dotaz Aktuálně.cz Kateřina Šantorová z tiskového oddělení.

Jinými slovy: dílčí projekt možná, vážný vztah ovšem nikoliv. "Sponzorská spolupráce však není pro Vodafone aktuální téma," dodala Šantorová.

Proč? Jednou z překážek mohl být dle zdrojů redakce postoj herce Ondřeje Vetchého, který se loni stal hlavní tváří kampaně mobilního operátora. Představitel Jiřího Luňáka z populárního seriálu Okresní přebor údajně nepatří mezi největší sympatizanty současného vedení fotbalové asociace.

Pro FAČR bude letošní rok zlomovým. Kromě T-Mobile totiž končí smlouva dalším dvěma ze čtyř oficiálních partnerů - Pepsi a Hyundai. STESu se naopak v minulém kalendářním roce podařilo podepsat smlouvu se Staropramenem, výrobcem pracovního oblečení Ardon a společností TCL, poslední dva jmenovaní se ovšem zařadili do nižší kategorie Premium. 

 

Právě se děje

Další zprávy