Praha - Ve ztrátě bezmála 130 milionů korun skončilo hospodaření fotbalové Sparty v minulé sezoně. Loňský ligový vicemistr to uvedl v prohlášení, zveřejněném v úterý na oficiálním webu klubu.
V pohárech si Sparta vydělala 219 milionů korun, dalších 290 milionů získala z reklamy, vstupného a dalších obchodních příjmů, které dle zprávy výrazně vzrostly. Mezi hlavní sponzory klubu se řadí společnosti Synot Tip, Generali, Nike či J&T Banka.
Naopak žádné výraznější prostředky nepřipluly z prodeje hráčů, neboť transfer Pavla Kadeřábka se započetl už do předchozího ročníku a letní přestupy například Patrika Schicka, Jakuba Brabce či Ladislava Krejčího se dostanou až do bilance nyní probíhající sezony.
"Ztráta, kterou Sparta v uplynulém hospodářském roce zaznamenala, neměla a nemá žádný negativní dopad na provoz a další aktivity klubu," ujišťuje ale v tiskové zprávě klub.
Na kasách nechali fanoušci 73,5 milionu
Na vstupném Sparta vydělala 73,5 milionu korun. Ty na kasách nechalo 146 tisíc fanoušků během zápasů první ligy a dalších 115 tisíc fanoušků během utkání evropských pohárů, což je rekord klubu.
Mezi nejpodstatnější výdaje se řadí náklady na hráče a realizační týmy, které se vyšplhaly do výše 2018 milionů korun. Provozní náklady klubu pak činily 192 milionů a náklady na provoz stadionu 54 milionů.
Celkově je Sparta od převzetí Danielem Křetínským ve více než miliardové ztrátě, do plusu se přitom dostala od roku 2004 pouze jedinkrát.