Woodsovu tvář už nechceme, odmítají sponzoři záletníka

Red Spo, ČTK
14. 12. 2009 8:00
Woodse opouští další a další sponzoři.
Tiger Woods
Tiger Woods | Foto: Reuters

New York - Tiger Woods přichází o dalšího sponzora. 

V současné době už bývalého golfistu, který přerušil kariéru kvůli rodinným problémům, opouští manažerská a poradenská firma Accenture.

Společnost to oznámila v neděli na svých webových stránkách s odůvodněním, že pro jejich reklamní aktivity Woods "už není tím pravým reprezentantem".

Sportovnímu miliardáři Tigeru Woodsovi hrozí, že kvůli své současné aféře s mimomanželskými vztahy bude i nadále přicházet o další tučné příjmy.

Čtěte také:
Holit se budeme bez Woodse. Aféra vadí i Gillette
Jaký bude golf bez Woodse? Ještě sledovanější než dřív

Jak uvádí agentura SID, v americké televizi se od 29. listopadu nevysílala ani jedna reklama s tímto slavným golfistou. Například firma Gillette oznámila, že nehodlá v současné době Woodse ke své propagaci využívat. Další z jeho hlavních sponzorů, firma Gatorade, zastavila výrobu nápoje s názvem Tiger Focus.

Zatím věrně na Woodsově straně stojí společnost Nike. Nejlepší světový golfista nicméně raději kvůli současnému mediálnímu humbuku odřekl svou účast na svatbě svého osobního dodavatele výrobků této sportovní firmy.

Propad na 24. místo

V takzvaném Davie Brown Indexu, který ve Spojených státech určuje reklamní hodnotu celebrit, se Woods po své záhadné noční autonehodě a následnému zveřejnění pikantních podrobností ze soukromého života propadl ze šestého na 24. místo.

Třiatřicetiletým Woodsem, jenž možná řídil pod vlivem alkoholu a léků, se už zabývají i v americkém kongresu. Jeho člen Joe Baca se rozhodl ještě přehodnotit návrh propůjčit vítězi 14 turnajů kategorie major medaili kongresu za "službu národu".

I když Woods možná po aféře přijde o nějaké peníze od sponzorů, na druhou stranu ušetří na opravě terénního Cadillaku Esplanade, s nímž nad ránem 27. listopadu vrazil před svým domem do stromu a hydrantu. Výrobce sdělil, že náklady bere na sebe, a dal golfistovi k dispozici nový model.

Na nehodě jednoho z nejslavnějších světových sportovců vydělal britský astrofyzik John Gribbin, jehož knihu "Get a Grip on Physics" z roku 1999 měl Woods v době nehody v autě.

Učebnice jako bestseller

Z fotografií havarovaného vozu byl název knihy ležící na zemi za sedadlem řidiče jasně rozpoznatelný a z učebnice fyziky pro začátečníky se stal bestseller. Například u internetového prodejce Amazon kniha vylétla v prodejnosti z místa 394.224 na 2268 a je v současnosti vyprodána.

Radost mají také provozovatelé internetových vyhledávačů, pro něž je Woodsův skandál dobrou příležitostí. Šéfka Yahoo Carol Bartzová, jež je pověstná svými provokativními komentáři, dokonce tento týden uvedla, že Woodsova aféra je pro vydělávání peněz lepší než smrt Micheaela Jacksona.

"Je těžké dát reklamu vedle pohřbu," řekla s tím, že díky Woodsovi se Yahoo dostane toto čtvrtletí do velmi slušných čísel. Společnost později označila její vyjádření za žert.

 

Právě se děje

Další zprávy