Saint-Jean-de-Maurienne - Hned dvakrát mohl stát po 18. etapě letošní Tour de France na pódiu Dán ze stáje Astana Jakob Fuglsang. Místo toho ukazoval novinářům krvavé šrámy a očima hledal řidiče motorky.
Té motorky, která jej na posledních dvou kilometrech stoupání na brutální Col du Glandon srazila z vedoucí pozice celého závodu. "Pokud bych ho tady potkal, asi bych se neudržel. Může být rád, že není nikde poblíž," řekl třicetiletý elitní vrchař.
Fuglsang motorku vůbec neviděl
A měl k tomu důvod. Ve chvíli, kdy si přejel z jedné strany vozovky na druhou, aby si zkontroloval dění za sebou a hlavně nedělal lokomotivu Romainu Bardetovi a Pierru Rollandovi, najela kolem něj z druhé strany motorka. Ta o něj škrtla řídítky a poslala jej k zemi.
"Absolutně nedával žádné znamení, netroubil, nic. Nevěděl jsem o něm," vztekal se Fuglsang, který se chvíli před incidentem sice ohlížel, ovšem přes druhé rameno, než na jaké straně se následně objevila motorka.
K rozčilení měl důvod. Pokud by se neocitl na zemi, minimálně mohl bojovat o vítězství na vrchařské prémii "HC", což je nejvyšší kategorie hodnocená pětadvaceti body. S ohledem na fakt, že nakonec dojel celkově čtvrtý, navíc mohl bojovat i o etapový vavřín.
Řidiče z Tour vyhodili
Obojí by bylo nesmírně důležité. Prvenství na této prémii by posunulo Fuglsanga do čela soutěže o "krále hor", v etapě na "Staré dámě" byl dosud nejlépe druhý. A to už třikrát.
Slabou náplastí pro Fuglsanga tak je, že ve vrchařské soutěži momentálně ztrácí na vedoucího Španěla Joaquíma Rodrigueze čtyři body a že byl řidič motorky z Tour okamžitě vyhozený. "Za nebezpečnou jízdu, která způsobila pád jezdce," znělo odůvodnění vedení závodu.
Jak se dařilo Čechům i favoritům na Tour de France?
Kompletní program Tour, výsledky a profily etap i jezdců najdete zde.