K tragické nehodě, při které zahynula i Bryantova třináctiletá dcera Gianna, došlo v kopcích u Calabasas severozápadně od Los Angeles v 9:45 ráno. Vrtulník před tím odstartoval ze Santa Any a od dispečerů dostal varování o špatné viditelnosti v okolí.
Podle leteckých dat vrtulník Sikorsky S-76 narazil do strmého srázu v rychlosti kolem 184 kilometrů v hodině a při klesání kolem 1,2 kilometru za minutu. Stroj se při nárazu roztříštil na kusy, které se rozletěly na plochu o velikosti fotbalového hřiště, začal hořet a havárii nikdo na palubě nepřežil.
Nehodu už začaly vyšetřovat federální úřady, které budou prověřovat majitele a provozovatele vrtulníku, pilotovu minulost nebo záznamy o údržbě. Pilot Kurt Deetz, který v minulosti Bryanta ve stejném stroji přepravoval, ale vyloučil, že by nehodu zavinila technická závada. "Šance katastrofálního selhání obou motorů je naprosto minimální," prohlásil.
Jeho teorii rovněž v rozhovoru pro agenturu AP podpořil i letecký právník a bývalý pilot amerického námořnictva Justin Green. "Při nízké viditelnosti můžou být piloti snadno dezorientováni," uvedl a dodal, že pilot klidně mohl stroj pilotovat "na slepo" pouze za pomocí přístrojů.
Předběžné výsledky vyšetřování by měly být známé zhruba za deset dní, konečný verdikt ale může být znám klidně až za rok. Podle policejního lékaře Jonathana Lucase se protáhne i identifikace obětí, protože náročný terén komplikuje zajištění ostatků.