Sáchir - Sebastian Vettel vyhrál nedělní Velkou cenu Bahrajnu formule 1 stylem start - cíl. Pilot Red Bullu se dostal na první místo ještě v úvodním kole a v cíli měl náskok devíti vteřin.
Na stupně vítězů se vedle něj postavili Kimi Räikkönen a Romain Grosjean s Lotusem. Na chlup se tak zopakovalo loňské pořadí v tomto závodě.
Vettel 26. triumfem kariéry překonal Jackie Stewarta a je už šestým nejúspěšnějším pilotem F1 všech dob. Zároveň si se 77 body upevnil vedení v šampionátu, před Räikkönenem má náskok deseti bodů.
"Byl to fantastický závod. Od startu to bylo bezchybné a tým si zaslouží obrovskou pochvalu," řekl spokojený vítěz.
Výborné první kolo obhájce titulu
Z pole position sice odstartoval Nico Rosberg, ale po pár stovkách metrů se před pilot Mercedesu dostal Vettel, který tak začal svoji spanilou jízdu.
"V první zatáčce jsem sice podlehl Alonsovi, ale rychle jsme mu to oplatil. To bylo klíčové. Před předjetím Nica jsem musel chvíli přemýšlet, protože to přišlo tak náhle. Ale dostal jsem se před něj a měl tak volnou trať," popsal Vettel dramatické první kolo.
Rosberga si brzy "podal" i Fernanado Alonso. Jezdec Ferrari ale na druhém místě proti předpokladům nezačal Němcův Red Bull stahovat.
Naopak sám měl brzy velké problémy, protože se mu zasekával systém DRS a zadní křídlo zůstalo otevřené. Ani po dvou zastávkách v boxech s tím mechanici Ferrari nedokázali nic udělat, proto jel Španěl zbytek závod bez této výhody.
Za Vettelem se brzy "usídlili" Räikkönen a Paul di Resta s Force India, kteří jeli oba pouze na dvě zastávky v boxech.
Bratrovražedný boj u McLarenu
O dramatické situace se během celé Grand Prix starali piloti McLarenu Jenson Button a Sergio Pérez. Mexičan nejdřív hned po startu o Britovo auto urazil kousek svého předního přítlačného křídla.
Pak se oba rivalové setkali přibližně v polovině Velké ceny. Button nejdřív Péreze předjel, ale Mexičan se nevzdal a pořád útočil. Exmistr světa se už naštval a svého parťáka vyvezl lehce mimo trať.
Oba se spolu utkali ještě na konci Grand Prix, kdy se Mexičan dostal před britského jezdce a na konec skončil šestý, zatímco zkušenější jezdec McLarenu až desátý.
Podobných nesmlouvavých soubojů bylo především na konci cílové rovinky nespočet, především ve skupině, která bojovala o pozice v druhé polovině bodované desítky.
"Sergio byl až moc agresivní. Od týmového kolegy takové věci nečekáte v rychlosti přes 300 km/h. Nemyslím si, že bych byl jediný, kdo má takový názor," zareagoval Button pro stanici Sky Sport na "kličkovanou", kterou Pérez často předváděl.
A jaká je Pérezova verze? "Byl jsem tak agresivní, jak byl on ke mně. Bylo to asi až moc. Měli bychom si to vyříkat," řekl Mexičan.
Šťastný Grosjean, smolař Webber
Závod byl lehce nepřehledný v tom,jak se míchaly různé strategie. Ale jedno zůstalo jistotou, vedoucí pozice Vettela. Němec sice v závěru zvolnil, jenže to nic nezměnilo na tom, jak jednoznačně Grand Prix ovládl.
Räikkönen se až do posledních kol držel bez problémů před di Restou, na kterého se ovšem dotáhl Grosjean. Francouz úspěšně zaútočil pět kol před koncem, čímž potvrdil vynikající den Lotusu v Sáchiru.
Naopak Mark Webber, který v Bahrajnu absolvoval svoji 200. Velkou cenu, se na závěr propadl z páté až na sedmou příčku, když ho postupně předjeli Lewis Hamilton i Pérez.
Světový šampionát pokračuje 12. května Velkou cenu Španělska v Barceloně.
Velká cena Bahrajnu, 4. závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sáchiru:
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:36:00,498 (průměrná rychlost 192,632 km/h), 2. Räikkönen (Fin./Lotus) -9,111, 3. Grosjean (Fr./Lotus) -19,507, 4. di Resta (Brit./Force India) -21,727, 5. Hamilton (Brit./Mercedes) -35,230, 6. Pérez (Mex./McLaren) -35,998, 7. Webber (Austr./Red Bull) -37,244, 8. Alonso (Šp./Ferrari) -37,574, 9. Rosberg (Něm./Mercedes) -41,126, 10. Button (Brit./McLaren) -46,631.
Pořadí MS (po 4 z 19 závodů): 1. Vettel 77 b., 2. Räikkönen 67, 3. Hamilton 50, 4. Alonso 47, 5. Webber 32, 6. Massa (Braz./Ferrari) 30, 7. Grosjean 26, 8. di Resta 20, 9. Rosberg 14, 10. Button 13.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 109, 2. Lotus 93, 3. Ferrari 77, 4. Mercedes 64, 5. Force India 26, 5. McLaren 23, 7. Toro Rosso 7, 8. Sauber 5.