Souboj bývalých parťáků z VW pokračuje i v Mexiku, Latvala obhajuje vedení před Ogierem

ČTK ČTK
9. 3. 2017 8:55
Vedoucí Jari-Matti Latvala má na bývalého týmového kolegu Sébastiena Ogiera čtyři body náskoku a jako lídr seriálu tak bude v úvodu "čistit" trať soupeřům. "Před rokem jsem zde vyhrál, takže mám na Mexiko velmi dobré vzpomínky," řekl finský jezdec.
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala. | Foto: Reuters

León - Úřadující světový šampion v rallye Sébastien Ogier z Francie bude o víkendu usilovat o čtvrté vítězství v Mexiku v kariéře. Na start třetího dílu seriálu se však nepostaví jako lídr průběžného pořadí, tím je Fin Jari-Matti Latvala. Stejně jako další jezdci se však budou muset v zámořském klání vypořádat s náročnými šotolinovými tratěmi, na nezpevněných cestách budou nové speciály WRC závodit poprvé.

Ogier měl čas konečně testovat

I proto například tovární tým Fordu, za který nově závodí Ogier, po sněhové Švédské rallye vydatně testoval. Jeho piloti najezdili téměř 1400 km, v Mexiku je čeká trať s devatenácti rychlostními zkouškami o celkové délce 370 km.

"Bude to velká výzva. Navíc pojedu jako druhý, takže budeme mít i poměrně dost nečistot na trati," řekl Ogier, který si tak pro první etapu stanovil jako hlavní cíl moc neztratit. "A poté uvidíme, co bude možné, až budou naše podmínky konzistentní," uvedl třiatřicetiletý Francouz, jenž v Mexiku triumfoval v letech 2013 až 2015.

Čtyřnásobný mistr světa musel na konci loňského roku nečekaně hledat nové angažmá, když v MS skončil Volkswagen. Se začátkem u Fordu je maximálně spokojený.

"Máme za sebou dobrý vstup do sezony, ale teď nás čeká úplně něco jiného. Až teď poznáme, jak se auto chová na šotolině. Máme za sebou výborný test s velkým počtem kilometrů, ale závod nic nenahradí," podotkl Ogier, jenž je v šampionátu průběžně druhý.

Latvalu čeká neoblíbená role "čističe"

Vedoucí Latvala má na bývalého týmového kolegu čtyři body náskoku a jako lídr seriálu tak bude v úvodu "čistit" trať soupeřům. "Před rokem jsem zde vyhrál, takže mám na Mexiko velmi dobré vzpomínky. Také si ale dobře pamatuji, jak se mi to podařilo. Startoval jsem vzadu a na čistší trati jsem si vypracoval náskok. A letos to bude naopak. Když budu do pětky, budu spokojený," řekl Latvala.

V dobrý výsledek doufá i Belgičan Thierry Neuville. Druhý muž loňského MS chce letos bojovat o titul, vstup do sezony se mu ale příliš nevydařil. Na kontě má zatím jen bonusové body za úspěchy ve speciálních erzetách. "Titul je pořád možný. V jedné rallye je možné získat 30 bodů a zas až tolik neztrácíme," uvedl Neuville, jenž je s osmi body průběžně osmý.

"Udělali jsme spoustu skvělých věcí, ale nebyli jsme schopni dostat se úspěšně až do cíle rallye. Měli jsme trochu smůlu, ale doufáme, že teď už pro tým získáme nějaký dobrý výsledek. Je to důležité pro hodnocení týmů, ale i pro šampionát jednotlivců, kde potřebuji stíhat Latvalu, Ogiera a Tänaka," podotkl tovární jezdec Hyundaie.

Stejně jako na předešlé Švédské rallye nebude na startu žádný český zástupce. Mladoboleslavský tovární tým Škody bude zastupovat Švéd Pontus Tidemand.

Průběžné pořadí (po 2 z 13 závodů):

1. Latvala (Fin./Toyota Yaris) 48, 2. Ogier (Fr./Ford Fiesta RS) 44, 3. Tänak (Est./Ford Fiesta RS) 33, 4. Sordo (Šp./Hyundai i20) 25, 5. Breen (Ir./Citroën C3) 20, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta) 18, …11. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 4.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 73, 2. Toyota Motorsport 53, 3. Hyundai Motorsport 40, 4. Citroën Racing 26.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Ryanair má rekordní ztrátu, letectví se už ale zotavuje z pandemie

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair vykázala za uplynulý finanční rok bez mimořádných položek rekordní ztrátu 815 milionů eur (20,8 miliardy Kč) po zisku více než jedné miliardy eur v předchozím roce. Omezení související s pandemií donutila firmu zrušit více než 80 procent letů. Aerolinky ale ve své výsledkové zprávě dnes také uvedly, že v odvětví letecké dopravy už vidí signály začínajícího oživení. Finanční rok skončil v březnu.

Ztráta byla nižší, než čekali analytici. Ti ji podle agentury Reuters odhadovali na 834 milionů eur. Počet cestujících, které firma přepravila, klesl na 27,5 milionu ze 149 milionů v předchozím roce. Loňský rok přitom největší nízkonákladová letecká společnost v Evropě označila za nejnáročnější ve své historii. Výnosy jí klesly o 81 procent na 1,64 miliardy eur.

Ryanair potvrdil předchozí výhled, že v současném fiskálním roce přepraví 80 až 120 milionů cestujících, i když pravděpodobnější je, že tento počet bude spíše na dolním konci rozpětí. Za duben až červen by měl Ryanair přepravit pět až šest milionů cestujících. Dodal ale, že je nemožné poskytnout oficiální výhled zisku na celý rok, předpokládá nicméně, že by mohl vykázat téměř vyrovnané hospodaření, pokud v EU postoupí očkování.

Růst týdenních rezervací z poslední doby podle generálního ředitele Michaela O'Learyho naznačuje, že "oživení už začalo". Počet rezervací na začátku dubna vzrostl na 1,5 milionu týdně z předchozích zhruba 500.000 týdně.

Další zprávy