Oba rivalové, kteří se v sezoně 2018 utkali o titul šampiona nejsilnějších třídy v MS silničních motocyklů, dokázali i na úvod sezony letošní, že své ambice nijak nekrotí.
Byť kvalifikaci vyhrál Maverick Viňales s Yamahou, Ital a Španěl se vedle něj sešli v první řadě startovního roštu. Od poloviny závodu se boj o vítězství ztenčil na tovární jezdce Ducati a Hondy.
V posledním kole sice vedl Marquez, ale obhájce titulu byl v poslední zatáčce příliš rychlý. Dovizioso toho využil, do cílové rovinky najel v čele a vedení si udržel až k šachovnicovému praporu. Tam časomíra naměřila rozdíl pouhých 23 tisícin vteřiny.
#MotoGP | #QatarGP 🇶🇦
— Pilotos de Primera (@pilotosdprimera) March 11, 2019
😱 Andrea Dovizioso se quedó con la carrera en una increíble definición con Marc Márquez. Idéntica a la edición pasada. pic.twitter.com/fonMtODT9N
"Byl to divný závod. Neměl jsem vůbec žádnou strategii. Snažil jsem se šetřit zadní gumu, což se nakonec ukázalo jako prozíravé. Viděl jsem, že Marc (Marquez) s ní měl v posledním kole problémy. Jel jsem naplno, ale Marc se nikdy nevzdává. Ale byl jsem schopný na jeho útoky odpovědět, protože jsem byl skutečně na limitu," uvedl spokojený Dovizioso.
Ital si vítězství udržel i přes společný protest zástupců Hondy, Suzuki, Aprilie a KTM proti aerodynamickému prvku před zadním kole italského stroje. Ředitelství závodu jej ale zamítlo a motorku označilo jako plně vyhovující současným technickým regulím MotoGP.
Pod umělými světly se v Losailu jako podle kopíráku zopakovala situace z loňského závodu. Tam se také Dovizioso s Marquezem přetahovali o vítězství do posledních metrů. Pilot Ducati vyhrál o 27 tisícin vteřiny, Honda v Losailu čeká na další vítězství od roku 2014.
Spot the difference 😉#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/Uw0BrS6yrL
— MotoGP™ 🇶🇦 (@MotoGP) March 10, 2019