Piloti formule 1 se rozloučí s tropickým peklem v Sepangu. Vypotí kila, musí hodně brzdit

Radek Vičík Radek Vičík
28. 9. 2017 12:00
V Malajsii se při Velké ceně formule 1 mění kokpit monopostu v očistec s teplotou přesahující 50° Celsia. Letos se v Sepangu pojede Grand Prix naposledy.
Piloti formule 1 se naposledy setkají s malajskými fanoušky formule 1. Sepang bude od příštího roku v kalendáři šampionátu chybět.
Piloti formule 1 se naposledy setkají s malajskými fanoušky formule 1. Sepang bude od příštího roku v kalendáři šampionátu chybět. | Foto: Reuters

Sepang - Svět formule 1 se v neděli po 19 letech rozloučí s Velkou cenou Malajsie. V posledním závodě v Sepangu chce tým Ferrari napravit průšvih ze Singapuru, kde Sebastian Vettel ani Kimi Räikkönen nedokončili první kolo a německý pilot tak přišel o šanci sesadit z čela šampionátu Lewise Hamiltona.

Vettel se v nočním závodě hned po startu z pole position dostal do kolize s Maxem Verstappenem, do jehož Red Bullu současně narazil také Räikkönen. Vettelova ztráta v čele seriálu po nulovém zisku a Hamiltonově triumfu rázem narostla na 28 bodů.

Ale zástupci Mercedesu zatím nemají další úspěch Stříbrných šípů šest Grand Prix před koncem sezony za definitivní. "Minulý závod nám jasně připomněl, že v motoristickém sportu je možné cokoliv. Předtím jsme byli dole my, teď náš soupeř, ale stát se může cokoliv," míní boss Mercedes Toto Wolff.

V Malajsii je důležitým prvkem tropická vlhkost, která mění kokpit monopostu v očistec s teplotou přesahující 50° Celsia.

"Je to jako sauna. Máme na sobě všechnu tu výstroj a formule je sama o sobě horká. Sedíte na horkém sedadle a kolem vás jsou všechny ty eklektické krabice," popsal náročné "pracovní podmínky" pilotů Valtteri Bottas z Mercedesu.

Během závodu vypsaného na 56 kol jezdci vypotí až pět procent své hmotnosti. "Přichází únava. Je těžší se soustředit a v nejhorším případě přicházejí křeče nebo zhoršené vidění," dodal Bottas o situaci na trati, kde se plnou šestinu jízdy brzdí.

I když je okruh v Sepangu velkou výzvou, řada pilotů lituje rozhodnutí malajských autorit už ho více nepodporovat. "Přijdeme o jeden z nejtěžších podniků sezony, ne-li o ten nejtěžší. Je škoda vědět, že tohle bude náš poslední závod v Sepangu, " prohlásil Hamilton.

Vítězství z loňského roku, kdy neojeli ani Hamilton ani Vettel, obhajuje Daniel Ricciardo. "Loňský triumf byl velmi nečekaný. Je to show, v níž nikdy nevíte, co se stane," prohodil lakonicky pilot Red Bullu, jenž v Singapuru dojel druhý.

V Sepangu si odbude premiéru loňský šampion GP2 (dnešní Formule 2) Pierre Gasly. V kokpitu Toro Rossa nahradí ruského pilota Daniila Kvjata.

Velká cena Malajsie startuje v neděli v 9:00 a závod můžete sledovat v našem on-line přenosu ZDE. Grand Prix vysílá stanice Sport2, hodinu před startem začíná předzávodní studio.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 29 minutami

Letadla ze zemí EU mohou od pátku přistávat na všech letištích v Česku

Letadla ze zemí Evropské unie mohou od tohoto pátku přistávat na všech letištích v Česku. Ruší se omezení příletů pouze na letiště v Praze, Brně, Ostravě, Karlových Varech a Pardubicích. V pátek o tom rozhodla vláda jako součást opatření pro uvolnění hranic. Na letištích ale budou zachovány hraniční kontroly, opatření bude platit do konce června.

Vláda s účinností od pátečních 12:00 zrušila omezení pro cestování po zemi do Německa, Rakouska a Maďarska, už od čtvrtka neplatí omezení pro cesty na Slovensko. V letecké dopravě ale zůstávají hraniční kontroly zachovány, kabinet to v usnesení zdůvodnil tím, že při cestování letadly trvá závažná hrozba rozšíření epidemie koronaviru v Česku. Policie by měla kontroly na letištích provádět "flexibilním způsobem přiměřeným aktuální hrozbě v závislosti na vývoji situace", uvádí schválený materiál.

Zdroj: ČTK
Další zprávy