Hamilton se choval jako ignorant. Ale vyhodit ho, to by byl Mercedes opravdová "banda idiotů"

Radek Vičík Radek Vičík
29. 11. 2016 5:59
Boj o titul mistra světa byl letos ostrý jako břitva a jeho dozvuky budou ještě rezonovat dlouho po posledním závodě v Abú Zabí. Tým Mercedes má teď na paškále Lewise Hamiltona, který chtěl do boje o titul s Nicem Rosbergem zamíchat soupeřovy jezdce.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg si na trati nedarovali ani centimetr asfaltu.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg si na trati nedarovali ani centimetr asfaltu. | Foto: Reuters

Abú Zabí – Když Toto Wolff, šéf týmu formule 1 Mercedes, v červenci po Velké ceně Rakouska prohlásil: "Vypadáme jako banda idiotů a je to neuctivé k těm 1500 lidem, kteří makají na tom, abychom měli co nejlepší vozy. Takhle to nejde," byl skutečně rozezlený.

A měl důvod, jeho svěřenci Nico Rosberg a Lewis Hamilton na Red Bull Ringu téměř zopakovali ostudu v podobě vzájemné destruktivní kolize z Barcelony.

Teď, po skončení sezony, má jedinečnou šanci vypadat jako slaboduchý sám Wolff. Podaří se mu to v tom případě, když se vyplní předpovědi některých britských deníků, že Hamilton bude za svoji podivnou taktiku ve finále sezony v Abú Zabí na nějakou dobu suspendován, nebo dokonce z Mercedesu na hodinu vyhozen.

"Senna" Hamilton na "Prosta" Rosberga nevyzrál

Brit se v závěrečném závodě sezony v Abú Zabí určitě nezachoval podle pravidel týmové etikety. Znovu potvrdil, že podle analogie se slavnými rivaly Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem je on ten horkokrevný Senna, ochotný jít do rizika. Obhájce titulu si prostě spočítal, že jedinou šancí, jak ještě dosáhnout hattricku, je nechat Rosberga napospas "vlčákům" Vettelovi a Verstappenovi.

Ostatně, byl to sám Wolff, kdo před show při arabském západu slunce vyzval své jezdce, ať si to na trati rozdají o titul. Férově.

A teď jsme u toho – bylo to férové, nebo ne? Řečeno s mistrem vytáček z populárního britského satirického seriálu Jistě, pane premiére! Sirem Humphreyem Applebym: Ano i ne.

Hamilton nikoho neblokoval, do nikoho nenarazil a nezahrál si tak na Japonsko 1989 či 1990, kde do sebe právě Prost se Sennou "šťouchli". Ona ostatně taková bouračka by mu byla platná jako Manoru sedmimílové boty – víc bodů měl na startu GP Rosberg a tak by to po dvojité nule i zůstalo.

Pohled jedince versus zájem týmu

Z jeho čistě osobního úhlu pohledu neudělal nic, čím by někoho poškodil. Jel si v čele svoje tempo. A jestli měl být o vteřinu rychlejší nebo pomalejší – co je komu do toho?

Jenže ono je. Nestartoval tam totiž jen jako Hamilton, ale jako pilot týmu, který letos vyhrál bez jedné všechny kvalifikace a chtěl triumfovat i v devatenácté z 21 vypsaných Velkých cen.

Mercedes potřeboval jako sůl oba vozy v cíli. Už jen z marketinkového hlediska to vypadá pěkně, když bez problémů opanujete nejsledovanější podnik sezony. A teď najednou se tři kola před koncem těsně za vašimi vozy řítí Ferrari a Red Bull a chtějí se vám vloupat výš na stupně vítězů. Nebo, nedej bože, připraví zásluhou jednoho jezdce ve vašich barvách toho druhého o titul.

To by pak byla pěkná ostuda a zodpovědný by za ni byl hlavně Wolff. Jak z této šlamastiky ven? Až vyšumí emoce a slovíčka jako ignorant nebo anarchie, přijde čas si s milým Lewisem sednout a vysvětlit mu, že takhle to nepůjde a je třeba táhnout za jeden provaz.

Už kvůli tomu, že se příští rok postaví na start vozy podle upravených technických pravidel a Mercedesu může po třech letech hojnosti výrazně vzrůst konkurence. Pak se jezdec kvalit Hamiltona bude náramně hodit – jak na trati, tak hlavně při vývoji. Pokud i pak bude Brit při Grand Prix trojčit, tak prosím, ať dostane padáka. Ale dřív ne. To by bylo takové ignorantské...

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Organizátoři hackathonu spustili informační systém k dálničním známkám

Organizátoři dvoudenního hackathonu dnes před 19:00 spustili informační systém k elektronickým dálničním známkám. V příštích týdnech ho chtějí zdarma předat státu, oznámil organizátor akce Tomáš Vondráček. Původně měl stát za systém zaplatit 401 milionů korun, zakázku po velké kritice nakonec zrušil. Systém od pátečního večera vyvíjelo 60 dobrovolníků.

Státní fond dopravní infrastruktury vybral za dodavatele a provozovatele systému Asseco Central Europe. Zakázka se však stala terčem kritiky z řad odborníků, opozice a také premiéra Andreje Babiše (ANO). Podle nich byla zakázka předražená a netransparentní. Odvolán byl kvůli ní ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Připravujeme podrobnosti.

Další zprávy