Praha - Dnes spatřily světlo světa hned dvě zprávy důležité pro další vývoj formulového roku 2015. Nizozemský jezdec Giedo van der Garde se domluvil s týmem Sauber na mimosoudním vyrovnání svého sporu. Tato sezona se navíc musí obejít i bez Velké ceny Německa.
Van der Garde oznámil, že už nebude soudně požadovat start v jeho monopostu v dalších letošních závodech. Soud australského státu Victoria mu přisoudil právo závodit v nedělní GP Austrálie v kokpitu Sauberu, ale Nizozemec nakonec po domluvě s týmem nejel.
"Se stájí Sauber jsme došli k dohodě a můj jezdecký kontrakt na základě oboustranného souhlasu skončil. Jako závodník tělem i duší cítím velké zklamání. Odmalička jsem toužil závodit ve formuli 1, ale zdá se, že tento sen definitivně skončil," uvedl van der Garde na svých facebookových stránkách s tím, že od Sauberu obdržel finanční vyrovnání. Jeho výši prý není oprávněn sdělit.
Rosberg a spol. bez svého závodu
V roce 2015 neuvidíme nejen van der Gardeho v kokpitu, ale ani VC Německa v televizi. Ne že by na Hockenheim nebyla připuštěna televizní technika, ale tento závod se letos prostě nepojede.
"Padly naše poslední naděje, že bychom letos mohli hostit závod formule 1. V posledních pár letech jsme udělali vše pro to, abychom potěšili fanoušky. Náš čas ale vypršel, jinak bychom riskovali kvalitu Grand Prix," uvedl pro německý Bild Georg Seiler, šéf okruhu v Hockenheimu.
Německý závod se letos měl původně jet podle dohody dvou německých tratí o střídání pořadatelství 19. července na Nürburgringu. Jenže jednání s novými majiteli trati přes zimu zkrachovala, proto začal boss formule 1 Bernie Ecclestone jednat se zástupci Hockenheimu.
I tato rokování padla a Ecclestone teď musí informovat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), že je Grand Prix zrušena, aby ji formálně vyškrtla z kalendáře.
Němce tlačil čas
Představitelé Hockenheimu tlačil čas, protože pokud by závod zrušili ve lhůtě kratší než tři měsíce před jeho plánovaným konáním, nesměli by Velkou cenu pořádat v následující sezoně. Příští rok je podle původní rotace na řadě právě Hockenheim, který by tak o závod přišel.
Šampionát formule 1 tak bude mít letos místo původně plánovaných 21 podniků jen 19, už před sezonou padly jakékoliv snahy o návrat seriálu do Koreje.