Vettel v Malajsii splnil misi, poprvé vyhrál ve Ferrari

Návrat krále. Vettel chytil druhý dech a Ferrari jásá
Německý jezdec ukázal "zoubky" už v sobotní kvalifikaci, kdy se na mokru dokázal vklínit mezi oba Mercedesy a poprvé po půl roce nedovolil "Stříbrným šípům" obsadit kompletní první řadu startovního roštu.
I když to nebyl triumf ve stylu strat – cíl, Vettel kontroloval prakticky celý závod a především díky skvělé strategii zastávek v boxech slavil své první vítězství od závěrečného podniku sezony 2013 v Sao Paulu.
Osud závodu do značné míry nasměroval smyk Marcuse Ericssona v jeho úvodu.
Pilot Sauberu nezvládl ostrou zatáčku, vyjel mimo trať a monopost doslova zahrabal ve štěrkové únikové zóně. Zobrazit 23 fotografií
Foto: Reuters
Radek Vičík Radek Vičík
29. 3. 2015 10:46
Sebastian Vettel ukončil téměř dvouleté čekání Ferrari na triumf ve formuli 1, když vyhrál dnešní Velkou cenu Malajsie před Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem v Mercedesu.

Sepang - Sebastian Vettel ukončil téměř dvouleté čekání Ferrari na triumf ve formuli 1, když vyhrál dnešní Velkou cenu Malajsie před Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem v Mercedesu.

Závod jsme sledovali živě ZDE

Klíčem k Vettelově úspěchu byla skvělá strategie. Vettel totiž na rozdíl od od obou "stříbrných šípů" měnil pneumatiky pouze dvakrát, což mu vytvořilo dostatečně velkou rezervu pro vítězství.

Vettel se v cíli rozplýval nadšením a po vystoupení z vozu křepčil jakoby to bylo jeho první vítězství v kariéře.

"Je to moje první vítězství pro Scuderii Ferrari, nemám slov," řekl dojatý Vettel, který po závodě naposledy brečel po zisku svého čtvrtého titulu ještě jako pilot Red Bullu.

Do závodu ze své čtyřicáté pole position v kariéře vydal Hamilton. Rosberg se sice po startu pokusil předjet Vettela na druhém místě, ale v souboji dvou Němců neuspěl.

Klíčový okamžik přišel  ve čtvrtém kole, kdy Marcus Ericsson "zahrabal" svůj Sauber v únikové zóně a kvůli tomu musel na trať vyjet zaváděcí vůz.

Zatímco Hamilton i Rosberg využili safety car k tomu, aby vyměnili pneumatiky, Vettel a čtyři další jezdci zariskovali a zůstali na trati.

Od té chvíli to byla taktická přetahovaná mezi boxy Ferrari a Mercedesu, ze které nakonec italský tým vytěžil první vítězství od GP Španělska 2013 a Vettel první triumf od Velké ceny Brazílie v témže roce.

Strategické hrátky se vyplatily také druhému jezdci z Maranella. Kimi Räikkönen se z 11. místa na startu propracoval až na čtvrté v cíli.

Hamilton si po dvou Velkých cenách udržel vedení v čele seriálu, ale Vettel na něj ztrácí už jen tři body.

Za nejlepší dvěma týmy tohoto víkendu se zařadily oba Williamsy. Dlouho to vypadalo, že pátý dojede Felipe Massa, ale Fin Valtteri Bottas zaútočil v šesté zatáčce posledního kola závodu a svého zkušenějšího týmového kolegu předjel.

Za ním znovu psal historii F1 Max Verstappen, který se stal nejmladším jezdcem historie seriálu, jenž dokázal bodovat. Navíc jeho tým Toro Rosso v Sepangu porazil "jedničku" Red Bull.

Bez bodu naopak skončily týmy Force India, Lotus a po skvělém výsledku v Melbourne také Sauber. McLarenu podruhé za sebou nedojel ani jeden monopost do cíle kvůli technickým problémům.

A i když Manor Marussia nakoenc na start postavil jen jeden vůz, 15. místo Roberat Merhiho a hlavně fakt, že dojel do cíle, může britský tým považovat za úspěch.

Velká cena Malajsie, 2. závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sepangu:

P. jezdec tým čas/ztráta
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:41:05,793
2. Lewis Hamilton Mercedes -8,5
3. Nico Rosberg Mercedes -12,3
4. Kimi Raikkonen Ferrari -53,8
5. Valtteri Bottas Williams -1:10,4
6. Felipe Massa Williams -1:13,5
7. Max Verstappen Toro Rosso -1:39,0
8. Carlos Sainz Jnr Toro Rosso -1 kolo
9. Daniil Kvyat Red Bull -1 kolo
10. Daniel Ricciardo Red Bull -1 kolo
11. Romain Grosjean Lotus -1 kolo
12. Felipe Nasr Sauber -1 kolo
13. Sergio Perez Force India -1 kolo
14. Nico Hulkenberg Force India -1 kolo
15. Roberto Merhi Manor -3 kola

Průběžné pořadí světového šampioátu najdete ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy