Šanghaj - Platit pro závody formule 1 zákony o povinném ručení, tak by dnes po startu Velké ceny Číny pojišťovny splakaly nad výdělkem. V prvním kole došlo k celé řadě kolizí, v jejichž důsledku řada jezdců ztratila přítlačná křídla, či si jinak poničila své vozy.
Jediná chyba způsobila hodně škody
Hned v první zatáčce zazmatkoval čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, Němec se natolik věnoval souboji s Daniilem Kvjatem jedoucím ve vnitřní pravé stopě, že si z druhé strany nevšiml Kimiho Räikkönena.
Následovalo neodvratné: kolize obou Ferrari. Fin se dostal do smyku a ještě přišel o přední přítlačné křídlo. To své si poničil i Vettel. "Na Sebastiana se nezlobím, to je prostě závodění," prohodil Räikkönen lakonicky po závodě, v němž nakonec obsadil páté místo.
V následné řetězové reakci došel k újmě také předek Mercedesu obhájce titulu Lewise Hamiltona, který startoval až z poslední řady. Také on se musel přiřadit k těm pilotům, kteří hned po úvodním kole zajeli do boxů.
Räikkönen a Hamilton v boxech:
LAP 2/56: Both Raikkonen and Hamilton already in the pits to fix the damage incurred on Lap 1 #ChineseGP pic.twitter.com/y1ljX5DxiU
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
Konec amerického snu o bodech
Oslavu třicátých narozen zkazil Romainu Grosejanovi také krátce po startu pilot Sauber Marcus Ericsson. I zde došlo ke kolizi a Francouz musel do boxů. "Jel jako idiot," ulevil si do týmového rádia.
Tím však přišel o šanci pokračovat ve výborném debutu americké stáje Hass, jejíž vůz dovezl v prvních dvou podnicích sezony vždy na bodech.
Protože si Hamilton po část prvního kola vezl uražené přední křídlo zaklíněné pod vozem, vznikla po jeho uvolnění nebezpečná překážka. Proto byl na trať vyslán safety car a odvážný čínský traťový komisař vyběhl pro kus tvarovaného kevlaru za desítky tisíc dolarů.
Pořadatel s kusem Hamiltonova vozu:
And that front wing, you'll see on @eBay post #ChineseGP #F1 ✔ pic.twitter.com/ELcteMBGRx
— brad hilyard (@worldofbrad) April 17, 2016
Vettel se s křídlem nemazlil
Vettel se po cestě k druhému místu se soupeři nijak nemazlil. V přímém souboji s Finem Valtterim Bottasem se doslova opřel do jeho Williamsu. Ale bylo všechno v "mezích slušnosti", neb soupeře nedostal do smyku.
Vettel versus Bottas:
uh Seb, contact with #BOTTAS #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/7iCSsMF6b9
— Mattzel89 (@Mattzel89) April 17, 2016
Ovšem mechanikům Ferrari přidělal další práci Vettel. Přece jen se i slabý dotek soupeřova vozu musel na složité architektuře předního spoileru (už jednou během Grand Prix měněného) nějak podepsat.
Německý pilot si ale během závodu na jízdní vlastnosti vozu nestěžoval, takže i s tak "vylepšeným" monopostem dojel až do cíle.
Vettel's front wing damaged again !!!!
— Gandalf was me ! (@Gandalfwasme) April 17, 2016
how many spare were taken to China ?
WTF !!!
🔴🔴🔴🔴🔴 pic.twitter.com/SDrdqgKldW