Praha - Ještě před rokem Daniel Ricciardo netušil, zda bude jeho kariéra pilota formule 1 vůbec pokračovat. A v neděli ve Velké ceně Kanady dokázal jako první jezdec letošní sezony prorazit nadvládu Mercedesu.
"Je fenomenální od chvíle, kdy přišel do týmu. Dnešní vítězství si plně zaslouží," chválil svého svěřence Christian Horner, šéf týmu Red Bull.
Štěstí hledej v Británii
Sympatický rodák ze západního pobřeží Austrálie tak definitivně přesvědčil posledních pár nedůvěřivých, kteří mu jako nováčkovi v Red Bullu nevěřili.
Ricciardo se už v devíti letech posadil za volant závodní motokáry. A protože mu kroucení volantem šlo docela dobře, vybojoval si v 16 letech šanci prorazit v kolébce automobilového sportu - Velké Británii.
"Školními" formulemi BMW, Renault a F3 prošel tak dobře, že zaujal lovce talentů nápojového giganta Red Bull a mohl nastoupit stejnou cestu, jako před ním jeho současný týmový kolega Sebastian Vettel.
Následovala prestižní Světové sérii Renault (WSR), kde potvrdil svoje schopnosti druhým místem o pouhé dva body za Rusem Michailem Aljošinem.
Perná sezona
U Red Bullu v té době došli k názoru, že je čas okusit formuli 1 a Ricciardo se stal testovačem stáje Toro Rosso. Když se v dnes už zkrachovalém týmu HRT uvolnilo místo po Indovi Narainu Karthikeyanovi, tak přišel Australanův první velký den. 10. července 2011 v Silverstone debutoval ve formuli 1.
S nejpomalejším vozem šampionátu ale neměl šanci na body, nejlepším výsledkem byla dvě 18. místa.
U Red Bullu se řídí heslem, že závodění nikdy dost. Proto v nabitém ročníku 2011 "narukoval" sympatický kudrnáč ještě jednou do WSR.
A tuzemského fanouška může těšit, že to bylo v českém týmu. Za podpory Red Bullu Australan usedl do monopostu průhonické stáje ISR. Jejího šéfa Igora Salaquardu potěšil triumfem v Monaku a hned pěticí druhých míst.
Nejlepší ze "zbytku světa"
Pak se už Ricciardova kariéra naplno spojila s firmou Red Bull. Dvě sezony v barvách týmu Toro Rosso nebyly nijak oslnivé, ale i tak Australan v interním konkurzu o nástupce Marka Webbera porazil Francouze Jeana-Ericka Vergeho.
A od prvních chvil za volantem Red Bullu ukazuje správnost této volby. Už doma v Austrálii stál na stupních vítězů, ale o třetí místo pak přišel kvůli porušení pravidla o maximálním průtoku paliva.
Po "platných" třetích příčkách v Barceloně a Monaku v neděli vybojoval svoje první vítězství ve Grand Prix a se 79 body se vyhoupl na třetí příčku hodnocení MS.
I když v Montrealu profitoval z technických problémů Mercedesu, závod se sám bez jezdcova přičinění nevyhrál. A tak se ve zbývajících Velkých cenách můžeme těšit na další skvělé výkony jezdce ze země "protinožců".