Praha - K 37 tréninkovým kolům, které Jan Charouz odkroužil na okruhu Interlagos v tréninku na Velkou cenu Brazílie, měl podle původních plánů přidat i účast v samotném závodě. Aktuálně.cz to prozradil zdroj z Charouzova mateřského týmu Lotus Renault GP.
Z dohody však nakonec sešlo a ve voze Hispánie nastoupil Vitantonio Liuzzi, který kvůli poruše alternátoru závod nedokončil. Další jezdec Hispánie Daniel Ricciardo skončil na posledním, dvacátém místě.
"Věřili jsme, že v Brazílii pojede Honza i závod, ale nakonec to nevyšlo," potvrdil Aktuálně.cz pilotův otec Antonín Charouz.
Mladý Charouz odjel maximální možný počet kol (37) nejen proto, že tým chtěl otestovat nastavení vozu, ale i proto, aby získal co možná největší zkušenost s okruhem, na kterém předtím nezávodil. Vzhledem k tomu, že Charouz zajel dosažený čas na starých pneumatikách a s těžkým vozem (hodně benzínu), tak jeho čas hodnotili experti na místě jako velmi nadějný. V pátek, kdy se volný trénink jezdil, byla varianta Charouzovy účasti v nedělním závodu stále ve hře.
Čtěte také:
- Skvělé, úžasné, splněný sen, zářil Charouz po premiéře
- Charouz odjel v prvním tréninku F1 kariéry 37 kol
- Po deseti letech pojede v závodním víkendu F1 Čech
"Dohoda byla taková, že naskočím do tréninku a bude tu i možnost naskočit do samotného závodu, ale nakonec to z různých důvodů nevyšlo," sdělil Aktuálně.cz sám Jan Charouz, který důvody proč nakonec do hlavního zvádou nenastoupil nechtěl specifikovat. "Kvůli mé výkonnosti to ale nebylo. Více vám k tomu neřeknu," dodal první český pilot ve formuli 1 po deseti letech.
Charouzovy dosavadní zkušenosti s F1 jsou zatím skromné: osmkrát testoval pro svůj mateřský Lotus Renault, v Abú Zabí absolvoval testy nováčků a v Brazílii zmíněný volný trénink. Celkem letos najel s vozem F1 asi dva tisíce kilometrů, tedy zhruba čtyři pomyslné Velké ceny.
Jeho předchůdce, Tomáš Enge, to dotáhl až ke skutečné účasti v závodě. „Tomáš je asi větší talent, Honza Charouz je jiný typ: umí zajet výborný čas v závodě, ale neumí kvalifikace - na nových gumách," řekl Aktuálně.cz člověk, který se kolem F1 pohybuje dlouhé roky a oba české piloty velmi dobře zná.
Enge si ale kariéru v F1 zničil sám kvůli aféře s pozitivním testem na marihuanu.
K účasti Charouze v Brazílii pomohlo i to, že ho léta zná šéf Hispánie Colin Kolles. „Zná ho třeba z Le Mans, pamatuje si ho, že tam jezdil výborně a porážel Kollesovo Audi-diesel, " uvedl Antonín Charouz, který se však k ostatním otázkám spolupráce s týmem Hispánia odmítl vyjadřovat.