Sundejte nápis z dresu, vyzvalo vedení ligy Plzeň

Zdeněk John
3. 2. 2012 17:09
APK poslala do Plzně verdikt kolem sporné reklamy
Jan Kovář
Jan Kovář | Foto: Erben Eduard

Praha - Asociace profesionálních klubů vyzvala hokejový klub HC Plzeň 1929, aby ze svých dresů odstranil logo internetové sázkové společnosti Bet-and-home. Vyplývá to z dopisu podepsaného ředitelem APK Stanislavem Šulcem, jehož znění má redakce Aktuálně.cz k dispozici.

APK si nechala udělat právní rozbor situace, která nastala s novým loterijním zákonem od 1. ledna. Novela zákona zakazuje reklamu a propagaci sázkových firem, které nejsou registrované v České republice. To je právě případ Bet-and-home.

Spor o nápis na plzeňském dresu je o to citlivější, že generálním sponzorem extraligy ledního hokeje je tuzemská konkurence Bet-and-home, tedy společnost Tisport.

Čtěte také:

Další problém v extralize: nápis na dresech Plzně
APK si zvolila nového šéfa. Manažera Slavie Blažka

APK žádá Plzeň, aby nápis sundala nejméně do té doby, než soudy rozhodnou, jaký právní výklad nového loterijního zákona je správný. Plzeň totiž v předchozím dopise na adresu APK napsala, že podle jejích právníků je možné, že se nový loterijní zákon na její případ nevztahuje.

Jednatel Plzně v dopise z 20 .ledna zaslaném APK psal, že smlouva s Bet-and-home je smlouvou se společností registrovanou na Gibraltaru a podepsaná podle rakouské jurisdikce. Tento výklad však APK ve svém dopise odmítla.

Spor zajímá také marketingového partnera extraligy, agenturu BPA. Ačkoliv APK vypsala výběrové řízení na nového dodavatele reklamních peněz pro hokej, stále do konce sezony platí smluvní vztah mezi APK a BPA. Podle něj může marketingová agentura sankcionovat APK, když některý z klubů nedodržuje smluvené podmínky, což je případ Plzně. Sankce pak činí až milion korun za každý zápas, v němž jsou podmínky poručovány.

"V této souvislosti vás upozorňujme, že vaše jednání  může … poškodit dobrou pověst extraligy," píše se ve zmíněném dopise, který Stanislav Šulc jménem APK poslal do Plzně. 

Spor kolem reklam na zahraniční sázkové firmy se netýká jen hokeje. Například fotbalová Dukla má jako svého sponzora Bwin a je to tedy stejný případ jako hokejová Plzeň.

 

Právě se děje

Další zprávy