Kouč Trpišovský vidí ve slávistické jízdě počítačovou hru. Další soupeř, těžší level

Jiří Škuba Jiří Škuba
16. 9. 2019 19:20
Se Slavií vyhrál titul, probojoval se s ní do čtvrtfinále Evropské ligy. Teď Jindřicha Trpišovského čeká další krok: jeho svěřenci nastoupí k úvodnímu zápasu Ligy mistrů.
Jindřich Trpišovský
Jindřich Trpišovský | Foto: Milan Kammermayer

Čeká vás Inter Milán, první soupeř v Lize mistrů. Do jaké míry budete muset změnit styl hry Slavie, abyste na San Siru uspěli?

Samozřejmě vnímáme, že jsme v Lize mistrů, že proti nám stojí Inter a jaký má kádr, jakou historii. Na druhou stranu máme svůj vlastní styl, kterým se prezentujeme a od nějž nechceme ustoupit. Samozřejmě až zápas ukáže, co my dovolíme Interu, co dovolí on nám. Budeme se snažit využít některých věcí, které by nám mohly vyhovovat.

Cítíte vůči slavnému soupeři respekt?

Samozřejmě. Drtivá většina našich hráčů i realizačního týmu jsme v Lize mistrů nováčky, kteří se ocitli ve společnosti tří fotbalových gigantů. Ale kdybychom se cítili poraženi předem, tak jsme do Milána nemuseli jezdit. My jsme sem chtěli a jsme tady. Naším cílem, naší touhou je i na jaře pokračovat v Evropě. Pevně věřím, že máme na to, abychom každého soupeře potrápili.

Bude vaší nevýhodou to, že po letošní účasti ve čtvrtfinále Evropské ligy vás už soupeři budou brát vážně?

Na jednu stranu jsme výsledky měli, na druhou se týmy hodně změnily. Nám odešlo pět hráčů, i z toho důvodu hrajeme trochu odlišně než loni. Ale ano, pokud se nám podařilo dát gól v Seville, prohrát o gól v Londýně s Chelsea nebo vyhrát v Genku, berou nás jinak, než kdyby nás neznaly. Nikdo nepočítá s tím, že by Inter podcenil zápas v Lize mistrů.

Jste připraveni na Romela Lukakua, nebo počítáte spíš s tím, že nenastoupí?

Počítáme s oběma variantami. Nicméně já osobně si myslím, že hrát nebude vzhledem k náročnému programu (Inter nastoupí v sobotu v milánském derby proti AC - pozn. aut.). Navíc má drobné zdravotní problémy. Pokud hrát nebude, ubudou nám starosti v obranných soubojích nebo při defenzivních standardkách, ale zase nám přibudou starosti s pohyblivostí Sáncheze, Politana nebo Martíneze.

Máte k dispozici kompletní kádr?

Vzali jsme s sebou všechny včetně zraněného Laca Takácse. Ještě řešíme drobné zdravotní problémy jednoho hráče, který hrál v neděli proti Slovácku. Doufám, že se stihne dát do pořádku, je pro nás velmi důležitý.

Jste známý tím, že proti renomovaným soupeřům často vytáhnete nějaké překvapení. Co to bude proti Interu?

Naše cesta mi připomíná počítačovou hru: jeden level zvládnete, přeskočíte, jdete do těžšího. Tenhle stupeň už je hodně vysoký. Budeme chtít Inter něčím překvapit, ale praxe ukáže, jak se to povedlo. Třeba v Seville jsme překvapili spíš sami sebe, když jsme si hned na začátku prakticky dali vlastní gól.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy