Chelsea prý Arnhemu zakazovala hrát o Ligu mistrů

ČTK ČTK
3. 4. 2014 13:43
Nizozemský fotbalový celek Vitesse Arnhem čelí obvinění, že spolupráci s Chelsea obětoval vlastní ambice a nechtěl hrát v evropských pohárech.
Bony Wilfried v dresu Vitesse Arnhem.
Bony Wilfried v dresu Vitesse Arnhem. | Foto: ČTK

Amsterodam - Nizozemský fotbalový celek Vitesse Arnhem čelí obvinění, že spolupráci s Chelsea obětoval vlastní ambice a nechtěl hrát v evropských pohárech. V rozhovoru pro deník De Telegraaf to prohlásil bývalý gruzínský majitel klubu Merab Džordania.

O Vitesse, kde v minulosti právě z Chelsea hostoval český obránce Tomáš Kalas, se už kvůli tomu začal zajímat nizozemský svaz. "Požádali jsme je, aby nám vysvětlili, jaká je struktura jejich vedení. V nejbližších dnech budeme mít schůzku se zástupci klubu a poté rozhodneme, jestli je třeba zahájit vyšetřování," citovala prohlášení svazu agentura Reuters.

Podle Džordanii, který klub v roce 2010 zachránil před krachem, se Chelsea několikrát snažila Arnhemu zabránit v postupu do Ligy mistrů. Podle pravidel UEFA celky se stejným majitelem nemohou nastupovat v jedné sezoně ve stejné soutěži.

"Řeknu fanouškům, jak to bylo," prohlásil Džordania. "Chtěl jsem hrát o titul, ale Londýn byl proti. Ambice jsou prý v pořádku, ale Vitesse nesmí postoupit do Ligy mistrů. Proto také loni v červnu z klubu odešel trenér Fred Rutten, protože věděl, že mu nedovolí vyhrát titul," dodal bývalý trenér gruzínské reprezentace a předseda tamního svazu.

Chelsea se k obvinění odmítla vyjádřit a současný ředitel Vitesse Bert Roetert pouze uvedl, že jde o "špatný aprílový vtip".

Současným majitelem arnhemského celku je Rus Alexandr Čirigirinskij, Chelsea patří jeho krajanovi Romanu Abramovičovi.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy