Stačí být hezká, nemusíte být jedničkou. Tenisová hvězda popsala praktiky marketingu

Miroslav Harnoch Miroslav Harnoch
10. 11. 2022 11:51
Ve 32 letech už má většinu kariéry za sebou, a tak si může dovolit být upřímná. Rumunská tenistka Sorana Cirsteaová se rozpovídala o tom, jak si velké firmy vybírají hvězdy pro sponzoring.
Wimbledonská párty: Sorana Cirsteaová.
Wimbledonská párty: Sorana Cirsteaová. | Foto: ČTK

Na žebříčku to dotáhla nejdále na 21. místo, jejím největším úspěchem je čtvrtfinále Wimbledonu. Přesto si nemůže stěžovat, že by o ni média a sponzoři nejevili zájem. 

"Pamatuju si, jak jsem podepisovala smlouvu s Adidasem. Celou dobu pro ně bylo důležité jen to, že mě považovali za hezkou tenistku," prozradila Cirsteaová v rumunském podcastu "La Fileu". 

Podle ní byla v té době spíš světlou výjimkou, protože velké firmy vyhledávají jako ambasadory především hráčky ze západní Evropy nebo Ameriky. Sportovní výsledky je prý nezajímají už vůbec.

"Říkali mi, že je lepší být hezká hráčka top 20 než ošklivá světová jednička. Pokud jste kolem 20. místa na světě, i tak hrajete na těch největších turnajích a jste hodně na očích," vysvětlila.

Narazila tak i na téma, že se Britka Emma Raducanuová stala globální hvězdou po jediném úspěchu na okruhu, když loni senzačně ovládla US Open, zatímco letos jí patří až 75. místo na žebříčku. 

"Velká Británie se dobře prodává. Strašně záleží i na povaze, jak se dokážete prodat a inspirovat lidi svým chováním," dodala.

A Raducanuové se právě tohle daří dobře. Jen na Instagramu má přes dva a půl milionu fanoušků. Oproti tomu naprostá hegemonka sezony, světová jednička a vítězka letošních dvou grandslamů Polka Iga Šwiateková, pouhý milion.

 

Právě se děje

Další zprávy